Systémový model řízení profesionální firmy
Thesis title in Czech: | Systémový model řízení profesionální firmy |
---|---|
Thesis title in English: | System Management Model of a Professional Service Firm |
Key words: | Dynamické modelování, profesionální firma, systémová dynamika |
English key words: | Business (system) modeling, Professional Service Firm, System Dynamics |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | doc. RNDr. Mirko Křivánek, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.10.2011 |
Date of assignment: | 21.10.2011 |
Confirmed by Study dept. on: | 27.10.2011 |
Date and time of defence: | 03.09.2012 11:30 |
Date of electronic submission: | 03.08.2012 |
Date of submission of printed version: | 03.08.2012 |
Date of proceeded defence: | 03.09.2012 |
Opponents: | Mgr. Vladan Majerech, Dr. |
Guidelines |
Hlavním cílem diplomové práce je s využitím teorie „business (system)dynamics“ sestavit kvalitativní model řízení profesionální firmy (konzultační firma, právnická firma, ICT firma) na základě postihnutí určujících vzájemných kvalitativních vazeb klíčových entit, ovlivňujících výkonnost firmy, a klíčových zpětnovazebních smyček.
Druhým cílem je model kvantifikovat a nasimulovat ve vhodném simulačním jazyce, například v jazyce Vensim. Model by měl umožnit testování základních hypotéz o kritické mase zaměstnanců, o objemu a velikosti potencionálních zakázek, o kvalitě prodejů a dodávek projektů, o vlivu marketingu a produktivity zaměstnanců na výkonnost firmy, o chování firmy v dobrých a špatných časech, o kariérovém růstu zaměstnanců. |
References |
Literatura:
1) K. Warren: Strategic Management Dynamics. John Wiley & Sons, 2008. ISBN 978-0-470-06067-4 2) J.M. García: Theory and Practical Exercises of System Dynamics, 2011. ISBN 84-609-9804-5 3) J. Sterman: Business Dynamics: Systems Thinking and Modeling for a Complex World. Mc Graw-Hill, 2000. ISBN 0-07-231135-5 |
Preliminary scope of work in English |
The aim of the diploma thesis is first to create a qualitative model of management model of a professional service firm with the use of business (system) dynamics tools and techniques, including feedback loops. Further aim is to quantify and simulate the model eg in Vensim tool. The model should enable hypotheses testing (what if analysis) on critical mass of employee ranks, on size and volume of backlog and sales pipeline, on sales quality, on marketing and staff performance impact on firm's productivity, on firm behaviour in good and bad times, on staff career development etc. |