Společné působení několika pedagogů v jedné třídě: východiska, cíle, kompetence
Thesis title in Czech: | Společné působení několika pedagogů v jedné třídě: východiska, cíle, kompetence |
---|---|
Thesis title in English: | The joint effect of several teachers in one class: issues, objectives, competencies |
Key words: | pedagog, asistent pedagoga, osobní asistent, spolupráce pedagogů, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, kompetence pedagoga |
English key words: | pedagogue, pedagogical assistant, individual assistant, cooperation of pedagogues, pupil with special educational needs, pedagogical competences |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institut of Deaf Studies (21-UJKN) |
Supervisor: | Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 06.02.2013 |
Date of assignment: | 07.02.2013 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 25.03.2013 |
Date and time of defence: | 19.06.2014 13:40 |
Date of electronic submission: | 23.05.2014 |
Date of proceeded defence: | 19.06.2014 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Lenka Okrouhlíková, Ph.D. |
Guidelines |
1. V opoře o relevantní naše a zahraniční zdroje vymezit, kdy, proč a jak spolu může působit několik pedagogů společně v jedné třídě.
2. Přímým pozorovnáním (popř. také anketou, dotazníkem a/nebo rozhovorem) zjistit, jak se liší východiska, cíle a kompetence při působení několika pedagogů společně v jedné třídě ZŠ v závislosti na různých proměnných: složení a velikost třídy, věk žáků, specifické vzdělávací potřeby žáků... 3. Usouvztažnění poznatků z bodů 1 a 2 - s akcentem na vzdělávání žáků se sluchovým postižením. |
References |
ABROMAITIENĖ, L., KAUŠPĖDIENĖ, R. Activities of a Teacher Assistant in Edicator Community.Social Education / Socialinis Ugdymas. 2009, roč. 9, 20-1, s.132-139.
BARNES, Ch. J. Preparing Preservice Teachers to Teach in a Culturally Responsive Way. NegroEducational Review. 2006, roč. 57, 1/2, s. 85-100. BAŘINKOVÁ, Z. a kol. Spolupráce asistenta s pedagogem. Praha : Národní ústav pro vzdělávání,školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. BERKA, Vít. Co dělá asistent pedagoga. Školství, 2006, roč. 14, č. 3, s. 4. BLAND, K., SLEIGHTHOLME, S. Researching the pupil voice : what makes a good teachingassistant? Support for Learning. 2012, roč. 27, č. 4, s. 172-176. GÜNTHER, K. a kol. Bilingualer Unterricht mit Gehorlosen Grundschulern : Zwischenbericht zumHamburger Bilingualen Schulversuch. Hamburk, 1999. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání (Teorie a praxe). Praha : Grada, 2010. HESOVÁ, A. Asistenti pedagoga pro žáky-cizince. Metodický portál : Články [online]. 25. 05. 2010,[cit. 2013-02-07]. Dostupný z WWW : HLAVNIČKOVÁ, P. Začleňování žáků s jazykovou bariérou do výuky s využitím asistenta pedagoga.Metodický portál : Články [online]. 23. 11. 2011, [cit. 2013-02-07]. Dostupný z WWW : HUDÁKOVÁ, A. Asistent pedagoga a osobní asistent. Unie : časopis České unie neslyšících, 2007,roč. 16, č. 11-12, s. 27. JABŮREK, J. Bilingvální vzdělávání neslyšících. Praha : Septima, 1998.MACKENZIE, S. 'Yes, but . . .' : rhetoric, reality and resistance in teaching assistants' experiences ofinclusive education. Support for Learning. 2011, roč. 26, č. 2, s. 64-71. MARKOVÁ, L. Asistent pedagoga versus osobní asistent. Můžeš : noviny o svépomoci zdravotněpostižených; 2012, roč. 20, č. 9 , s. 28. NAVRÁTIL, P. Romové v české společnosti. Praha : Portál, 2003. PULDA, M. Integrovaný žák se sluchovým postižením v základní škole. Brno : Masarykova univerzita,Pedagogická fakulta, 2000. RADOMĚŘSKÁ, L. Asistent pedagoga- šance pro SP děti. Gong : časopis pro občany s vadamisluchu, 2006, roč. 35, č. 11, s. 17. SYMES, W., HUMPHREY, N. The deployment, training and teacher relationships of teachingassistants supporting pupils with autistic spectrum disorders (ASD) in mainstream secondaryschools. British Journal of Special Education. 2011, roč. 38, č. 2, s. 57-64. ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Praha : Grada Publishing, 2000. TEPLÁ, M., ŠMEJKALOVÁ, H. Základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy,v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením. Praha : Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2007. VINCETT, K., CREMIN, H., THOMAS, G. Teachers and assistants working together. Maidenhead :Open University Press, 2005. VÍTEČKOVÁ, M. Asistent pedagoga. Řízení školy, 2009, roč. 6, č. 4, s. 11-14. VOSMIK, M., BĚLOHLÁVKOVÁ, L. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole : Možnostiintegrace na ZŠ a SŠ. 1. Praha : Portál, 2010. Vyhláška č. 147/2011 Sb., kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentůse speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.Školský zákon, Zákon o pedagogických pracovnících a další relevantní legislativní normy |