Budování představ čísla do 100
Thesis title in Czech: | Budování představ čísla do 100 |
---|---|
Thesis title in English: | Creating number concept up to 100 |
Key words: | sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie |
English key words: | addition, subtraction, decomposition of number, computation, mathematics, calculative strategies |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | prof. RNDr. Milan Hejný, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 14.11.2010 |
Date of assignment: | 14.11.2010 |
Date and time of defence: | 22.05.2012 10:00 |
Venue of defence: | KMDM |
Date of electronic submission: | 08.03.2012 |
Date of proceeded defence: | 22.05.2012 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD001) |
Opponents: | doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. |
Guidelines |
Získávat poznatky o myšlenkových procesech žáků v oblasti aritmetiky do 100 metodou a) přímého vyučování, b) rozhovory s jedinci i skupinami, c) cílenou experimentální činností . poznatky zpracovat pomocí teorie generického modelu. Odhalovat kognitivní a meta-kognitivní mechanizmy, které se podílí na budování představ žáka o číslech do 100. |
References |
Náměty na podnětné vyučování, (ed.) N. Stehlíková, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, strany 11-30 a 155 ? 195
Mathematical understanding 5 ? 11, (ed.) A. Cockburn , Paul Chapman Publishing, 2007, strany 9 ? 27 Učebnice matematiky pro 1. a 2. ročník nakladatelství Fraus Příručky pro učitele k učebnicím výše uvedeným |
Preliminary scope of work |
Studium odborné literatury. evidence relevantních jevů při vyučování. Příprava, realizace a zpracování experimentů. Sepisovaní diplomové práce. |
Preliminary scope of work in English |
Study of profesional literature. Evidence of corresponding to the topic class events.
Preparation, realization and elaboration of experiments. Comnpleting of theses. |