Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Thesis title in Czech: Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Thesis title in English: The development of Czech elementary reading and writing textbooks
in the 20th century
Key words: čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítanky
English key words: reading, reading education, writing education, reading textbooks, first books
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Růžena Váňová, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 09.11.2010
Date of assignment: 26.04.2011
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 18.09.2012 00:00
Date of electronic submission:27.06.2012
Date of proceeded defence: 18.09.2012
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce bude zpracování přehledu českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní, používaných na území dnešní ČR v průběhu 20. století.
Předběžná osnova:
- Metody výuky čtení a psaní
- Učebnice čtení (slabikáře a první čítanky)
- Učebnice psaní
- Autoři a ilustrátoři
Diplomová práce bude teoretického charakteru a bude zpracovávána za využití historiografických, bibliografických, deskriptivních a interpretativních metod.
References
SANTLEROVÁ, Květoslava. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno. Paido, 1995.
KŘIVÁNEK, Zdeněk, WILDOVÁ, Radka, a kol. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha. Univerzita Karlova, 1998
KŘIVÁNEK, Zdeněk, WILDOVÁ, Radka. Čítanky pro základní školy. In Zlatý máj CZ Roč. 41 ; č.2 (1997) ; s.50-54
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html