Odklad školní docházky v říčanském regionu
Thesis title in Czech: | Odklad školní docházky v říčanském regionu |
---|---|
Thesis title in English: | Delayed School Attendance in the Region of Říčany |
Key words: | Odklad školní docházky, pedagogická diagnostika, školní zralost, školní připravenost, zápis do základní školy, pedagogický výzkum, dotazník, interview. |
English key words: | Delayed school attendance, pedagogical diagnostics, school matureness, school readiness, entry into primary school, pedagogical research, questionnaire, interview. |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Type of assignment: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 02.11.2010 |
Date of assignment: | 08.03.2011 |
Date and time of defence: | 16.05.2011 10:30 |
Venue of defence: | UK PedF Praha |
Date of electronic submission: | 11.03.2011 |
Date of proceeded defence: | 16.05.2011 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD001) |
Reviewers: | PhDr. Marie Linková, Ph.D. |
References |
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Predškolská a elementárna pedagogika. PRAHA: Portál 2001, ISBN 80-7178-585-7.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2005. CHRÁSTKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007. MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I. (eds.) Psychologie pro učitelky mateřské školy. PRAHA: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X. KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha : Portál, 2008. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. PRAHA: VÚP 2007, ISBN 80-87000-10-2 Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Praha, VÚP 2002. ŠVANCARA, J. a kol. Diagnostika psychického vývoje. PRAHA: Avicenum 1974 ŠTURMA, J. Školní zralost a její poruchy. In.: ŘÍČAN, P., VÁGNEROVÁ, M.: (Eds.) Dětská klinická psychologie. PRAHA: Avicenum 1991, ISBN 80-7169-512-2 ZELINKOVÁ, O.: Pedagogická diagnostika a individuálně vzdělávací program. PRAHA: Portál 2001. |