Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Thesis title in Czech: Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání
genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Thesis title in English: Gender and Media in the Age of Post-Modernity: Revealing
Gender Stereotypes in the Contemporary Czech Advertising Discourse
Key words: gender, genderové stereotypy, feminismus, maskulinita, femininita, diskurz, postmodernita, reklama, konzumní společnost, sémiotická analýza, stereotypizace, sociální kontrukce reality, mýtus, ideologie, distorze, simulace, simulakrum, hyperrealita
English key words: gender, gender stereotypes, feminism, maculinity, femininity, discourse, post-modernity, advertising, consumer society, semiotic analysis, stereotypization, social construction of reality, myth, ideology, distortion, simulation, simulacrum, hyperreality
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: PhDr. Otakar Šoltys, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 22.10.2010
Date of assignment: 22.10.2010
Date and time of defence: 01.02.2011 00:00
Date of electronic submission:15.01.2011
Date of proceeded defence: 01.02.2011
Opponents: PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
 
 
 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html