Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji
Thesis title in Czech: | Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji |
---|---|
Thesis title in English: | Evaluation of implementation webinars to further teachers education in Liberec region |
Key words: | E-learning, webinář, synchronní online vzdělávání, informální a neformální vzdělávání, web konference, vzdělávání dospělých |
English key words: | E-learning, web-based seminar, synchronous online learning, informal and non formal learning, web conferencing, adult education |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 12.10.2010 |
Date of assignment: | 12.10.2010 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Date and time of defence: | 21.09.2012 00:00 |
Date of electronic submission: | 29.06.2012 |
Date of proceeded defence: | 21.09.2012 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Jiří Reichel, Ph.D. |
Guidelines |
0 Úvod
1 Moderní trendy ve využití informačních technologií pro vzdělávání 2 Asynchronní a synchronní online vzdělávání 3 Praxe online vzdělávání v zahraničí a v ČR 4 Firemní vzdělávání prostřednictvím online technologií 5 Výzkumná část - dotazníkový průzkum „Uplatnění nových technologií pro potřeby online vzdělávání ve státní správě a vybraných subjektů ziskového sektoru“ a analýza výsledků výzkumu 6 Syntéza dosažených výsledků a informací 7 Závěr |
References |
PASEKA, Petr. Nové možnosti online komunikace - virtuální kancelář. Praha, 2009. 26 s. Semestrální práce. Elektrotechnická fakulta ČVUT. Y16PRO.
ZOUNEK, Jiří. Život a vzdělávání dospělých v éře informačních a komunikačních technologií. In Rabušicová, Milada; Rabušic, Ladislav. Učíme se po celý život?. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 44, 149. ISBN 978-80-210-4779-2. ZOUNEK, J., ŠEĎOVÁ, K. Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-187-4 HRASTINSKI, Stefan. Asynchronous & Synchronous E-Learning : A study of asynchronous and synchronous e-learning methods discovered that each supports different purposes. EDUCAUSE QUARTERLY [online]. 2008, 4, [cit. 2011-02-22]. s. 51-55. Dostupný z WWW: <http://net.educause.edu/ir/library/pdf/EQM0848.pdf>. ISSN 1528-5324. HYDER, Karen; KWINN, Ann; et al. The eLearning Guild’s Handbook on Synchronous e-Learning : How to design, produce, lead and promote successful learning events, live and online [online]. 375 E Street, Suite 200 Santa Rosa : The eLearning Guild, 2007 [cit. 2011-02-22]. Dostupné z WWW: <http://www.scribd.com/doc/2182222/Handbook-on-Synchronous-ELearning>. Learnadoodledastic : Steve's Learning Journal. A.K.A Adventures in the land of sync, cybercommunities and learning theory. [online]. 2009-09-24 [cit. 2011-02-22]. The Three Dubya's - Wimba, Webex and WiZiQ. Dostupné z WWW: <http://learnadoodledastic.blogspot.com/2009/09/dubyadubya-dubya-wimba-webex-and-wiziq.html>. |