Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Thesis title in Czech: Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Thesis title in English: Home preparation for school of child in the early school age
Key words: domácí příprava, domácí úkoly, zapojení rodičů, spolupráce, rodiče, žák, škola, mladší školní věk
English key words: homework, home preparation, parent involvement, cooperation, parents, pupil, school, school age
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 27.09.2010
Date of assignment: 27.09.2010
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 31.01.2012 09:45
Date of electronic submission:13.12.2011
Date of proceeded defence: 31.01.2012
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Jaroslav Šturma
 
 
 
Advisors: PhDr. Mgr. Monika Morgensternová, Ph.D.
Guidelines
Diplomová práce se bude zaměřovat na součinnost školy, rodičů a dítěte v procesu domácí přípravy na školu. Pozornost bude věnována tomu, jak jsou domácí úkoly jednotlivými aktéry vnímány a jak se na nich podílejí. Praktická část diplomové práce se pokusí postihnout změnu postojů aktérů v rámci prvních a druhých tříd. Těžiště metodologie bude v kvantitativních metodách i kvalitativních metodách. (Bude užita metoda dotazníku, fokusové skupiny, případně polostrukturovaného rozhovoru.) Diplomová práce bude součástí česko – francouzsko – kanadské studie, řešené v rámci projektu GA ČR.
References
DESLANDES, Rollande; ROUSSEAU, Nadia. Congruence between teachers’ and parents’ role construction and expectations about their involvement in homework. International Journal about Parents in Education [online]. 2007, No.0, [cit. 2010-04-25]. Dostupný z WWW: <http://www.ernape.net/ejournal/index.php/IJPE/article/view/31/21>. ISSN 1973-3518.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. 228 s. ISBN 80-7178-888-0.
KLÉGROVÁ, Jarmila. Máme doma prvňáčka. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2003. 144 s. ISBN 80-204-1020-1.
LESCARRET, Odette. Réussite scolaire et dynamique familiale chez le jeune infant : Školní úspěšnost a rodinná dynamika u dítěte raného věku. In ŠULOVÁ, Lenka; ZAOUCHE-GAUDRON, Chantal. Předškolní dítě a jeho svět : L’enfant d’âge préscolaire et son monde. první. Praha : Karolinum, 2003. s. 228 - 254. ISBN 80-246-0752-2.
PIAGET, Jean. Psychologie dítěte. Vyd. 5. Praha : Portál, 2007. 143 s. ISBN 978-80-7367-263-8.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2004. 176 s. ISBN 80-210-3598-6.
ŠULOVÁ, Lenka. Raný psychický vývoj dítěte. Vyd. 1. Praha : Karolinum, . 247 s. ISBN 80-246-0877-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html