Sexismus v televizní reklamě na parfémy
Thesis title in Czech: | Sexismus v televizní reklamě na parfémy |
---|---|
Thesis title in English: | Sexism in the Television Advertisement for Fragrances |
Academic year of topic announcement: | 2008/2009 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS) |
Supervisor: | prof. PhDr. Miroslav Marcelli, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 30.07.2010 |
Date of assignment: | 30.07.2010 |
Date of electronic submission: | 18.05.2011 |
Date of proceeded defence: | 24.06.2011 |
Course: | Defence of M.A. Thesis (YMMM4A10) |
Opponents: | PhDr. Hana Havelková, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Práce bude zkoumat reklamu a jazyk v ní užívaný jako významné činitele formující gender.
Reklama bude studována jako znak. V průběhu práce budou představeny myšlenky nejvýznamnějších filosofů médií a jejich pojetí reklamy. Reklama bude podrobena sémiotické analýze, přičemž tradiční sémiotický přístup bude obohacen o dimenzi společenského kontextu. Součástí práce bude také lingvistická analýza. Jazyk bude pojímán jako systém znaků nesoucích význam (Saussure, Peirce). Lingvistickou analýzou budeme analyzovat vztahy a souvislosti mezi vytipovanými prvky textu a kontextem. V další části práce využijeme obsahovou analýzu reklam. V tomto případě se bude jednat o kvalitativní způsob výzkumu a rozboru informací. Práce podrobí zkoumání představy o genderu předkládané v reklamě. Budou představeny nejčastější a nejvýznamnější genderové stereotypy a na studiu konkrétních příkladů bude jejich přítomnost v reklamě vyvrácena či potvrzena. |