Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Sexismus v televizní reklamě na parfémy
Thesis title in Czech: Sexismus v televizní reklamě na parfémy
Thesis title in English: Sexism in the Television Advertisement for Fragrances
Academic year of topic announcement: 2008/2009
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS)
Supervisor: prof. PhDr. Miroslav Marcelli, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 30.07.2010
Date of assignment: 30.07.2010
Date of electronic submission:18.05.2011
Date of proceeded defence: 24.06.2011
Course: Defence of M.A. Thesis (YMMM4A10)
Opponents: PhDr. Hana Havelková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Práce bude zkoumat reklamu a jazyk v ní užívaný jako významné činitele formující gender.
Reklama bude studována jako znak. V průběhu práce budou představeny myšlenky nejvýznamnějších filosofů médií a jejich pojetí reklamy. Reklama bude podrobena sémiotické analýze, přičemž tradiční sémiotický přístup bude obohacen o dimenzi společenského kontextu. Součástí práce bude také lingvistická analýza. Jazyk bude pojímán jako systém znaků nesoucích význam (Saussure, Peirce). Lingvistickou analýzou budeme analyzovat vztahy a souvislosti mezi vytipovanými prvky textu a kontextem. V další části práce využijeme obsahovou analýzu reklam. V tomto případě se bude jednat o kvalitativní způsob výzkumu a rozboru informací.
Práce podrobí zkoumání představy o genderu předkládané v reklamě. Budou představeny nejčastější a nejvýznamnější genderové stereotypy a na studiu konkrétních příkladů bude jejich přítomnost v reklamě vyvrácena či potvrzena.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html