Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Marketingový výzkum hodnoty vybrané sportovní značky AND1
Thesis title in Czech: Marketingový výzkum hodnoty vybrané sportovní značky AND1
Thesis title in English: Marketing Research of the Value of Sports Brand AND1
Key words: SWOT analýza, PEST analýza, dotazník, komunikace, výsledky, hodnota, značka, strategie
English key words: SWOT analysis, PEST analysis, questionnaire, communication, results, value, brand, strategy
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: Mgr. Jan Procházka, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 04.06.2010
Date of assignment: 24.08.2011
Date and time of defence: 07.09.2011 10:20
Venue of defence: FTVS UK
Date of electronic submission:25.08.2011
Date of submission of printed version:24.08.2011
Date of proceeded defence: 07.09.2011
Opponents: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
 
 
 
References
Monografie
1. ANDREWS, Nigel. True Myths: The Life and Time of Arnold Schwarzenegger: From Pumping Iron to Governor of California. 1st printing. London: Carol Publishing Group, 1996. ISBN 1-58234-465-5.
2. BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
3. ČÁSLAVOVÁ, E. Management sport. Praha: East West Publishing Compeny and East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5.
4. ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.
5. FARRALL, C. Professional English in use. 1. publ. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. ISBN 978-0-521-70269-0
6. FORET, M. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2
7. HAVLÍČEK, K. Marketingové řízení malých a středních podniků. 1. vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-120-8
8. CHIPLUNKAR, R.M. Product Category Management. 1. Publ. Tata McGraw-Hill Publishing, New Delhi, 2000. ISBN 978-0-07-015320-2
9. KALETA, M. Marketing a prodej. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-60-3
10. KALKA, J. Marketing podle cílových skupin : jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1617-3
11. KARLÍČEK, M. Marketingová komunikace. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2
12. KELLER, K. L. Strategické řízení značky. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN: 978-80-247-1359-5.
13. KUMAR, N. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008 . ISBN 978-80-247-2439-3
14. LEADER, W. G. Marketing in practice. 1. publ. Cheltenham: Thornes, 1990. ISBN 0-7487-0512-0
15. Majumdar, M. Towards Customer Equity: Should Marketers Shift Focus from Brand Equity. 1. Publ.GRIN Verlag, 2009. ISBN 978-36-404-7689-3
16. PŘÍBOVÁ, a kol. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada publishing, 1996. ISBN 80-7169-299-9.
17. ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4

Elektronické publikace
1. KARLÍČEK, M. Marketingová komunikace. [online]. C2011, [cit. 2011-02-08]. Dostupné z: http://books.google.com
2. URL: <http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page> [cit. 2011-18-05]
3. URL: <http://www.netmba.com/marketing/brand/equity> [cit. 2011-05-06]
4. URL: <http://www.and1.com/email-terms> [cit. 2011-09-04]
Preliminary scope of work
Cílem této bakalářské práce je zjistit na základě dotazování a vyhodnocení výsledků dotazníku, jak hráči basketbalu vnímají hodnotu sportovní značky AND1, analyzovat značku pomocí SWOT a PEST analýzy a následně stanovit strategie pro zlepšení komunikace se zákazníkem prostřednictvím marketingového mixu 4P – produkt, cena, propagace a distribuce.
Preliminary scope of work in English
Objective of this bachelor thesis is to determine by questioning and evaluating the results of the questionnaire, how basketball players perceive the value of sports brands AND1, to analyse the brand using SWOT and PEST analysis and then establish strategies to improve communication with customers by means of the 4P marketing mix - product, price, promotion and distribution.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html