Profesní identita školního psychologa
Thesis title in Czech: | Profesní identita školního psychologa |
---|---|
Thesis title in English: | Professional self-concept of school psychologist |
Key words: | školní psycholog, profesní identita, role školného psychologa |
English key words: | school psychologist, professional identity, roles of school psychologist |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 10.03.2010 |
Date of assignment: | 10.03.2010 |
Date and time of defence: | 31.05.2011 00:00 |
Date of electronic submission: | 09.04.2011 |
Date of proceeded defence: | 31.05.2011 |
Opponents: | PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. |
Guidelines |
Stručné vymezení práce a zásady pro její vypracování:
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa. Pomocí kvalitativní metody výzkumu ? polostrukturovaného rozhovoru ? bych chtěla zjistit profesní příběh dotazovaných školních psychologů. Ti budou osloveni na základě předem stanovených kritérií (délka profesní praxe aj.). Analýzou rozhovoru bych chtěla získat odpovědi na výzkumné otázky. |
References |
Seznam odborné literatury:
ADAMSKÁ, I. Školní psycholog v projektu VIP ? Kariéra. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství 2006, č. 45, s. 45-50 LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005 LUDEWIG, K. Systemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha: PALLATA, 1994 MERTIN, V. K pojetí školní psychologie. Školský psycholog, 1997, roč. 7, č. 1/2, s. 21-23 REJLOVÁ, J. Školní psycholog ? nová forma psychologických služeb ve školství. Učitelské listy CZ 1995/96, roč. 3, č. 5, s. 18-19 ŠTECH, S. Profesní identita školního psychologa. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 3, s. 257-265 ŠTECH, S. Sonda do profese školního psychologa v ČR. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 47-55 ZAPLETALOVÁ, J. Co dělá školní psycholog? Kritická místa profese. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 36-46 |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa. |