Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Profesní identita školního psychologa
Thesis title in Czech: Profesní identita školního psychologa
Thesis title in English: Professional self-concept of school psychologist
Key words: školní psycholog, profesní identita, role školného psychologa
English key words: school psychologist, professional identity, roles of school psychologist
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra psychologie (41-KPSY)
Supervisor: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 10.03.2010
Date of assignment: 10.03.2010
Date and time of defence: 31.05.2011 00:00
Date of electronic submission:09.04.2011
Date of proceeded defence: 31.05.2011
Opponents: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Stručné vymezení práce a zásady pro její vypracování:
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa.
Pomocí kvalitativní metody výzkumu ? polostrukturovaného rozhovoru ? bych chtěla zjistit profesní příběh dotazovaných školních psychologů. Ti budou osloveni na základě předem stanovených kritérií (délka profesní praxe aj.). Analýzou rozhovoru bych chtěla získat odpovědi na výzkumné otázky.
References
Seznam odborné literatury:
ADAMSKÁ, I. Školní psycholog v projektu VIP ? Kariéra. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství 2006, č. 45, s. 45-50
LANGOVÁ, M. Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005
LUDEWIG, K. Systemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Praha: PALLATA, 1994
MERTIN, V. K pojetí školní psychologie. Školský psycholog, 1997, roč. 7, č. 1/2, s. 21-23
REJLOVÁ, J. Školní psycholog ? nová forma psychologických služeb ve školství. Učitelské listy CZ 1995/96, roč. 3, č. 5, s. 18-19
ŠTECH, S. Profesní identita školního psychologa. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 3, s. 257-265
ŠTECH, S. Sonda do profese školního psychologa v ČR. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 47-55
ZAPLETALOVÁ, J. Co dělá školní psycholog? Kritická místa profese. Pedagogika CZ 2001, roč. 51, mimoř.č., s. 36-46

Preliminary scope of work
Diplomová práce se bude zabývat zmapováním podstaty práce školního psychologa ? jeho pracovní náplní a metodami, které při své činnosti používá. Diplomová práce se bude zaměřovat na role, do kterých při výkonu své profese školní psycholog vstupuje (expertní, terapeutická, mediátroská atd.). Cílem diplomové práce bude také zjistit vlastní profesní sebepojetí (sebeobraz, identitu) školního psychologa.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html