Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivace žáků ve výuce geografie
Thesis title in Czech: Motivace žáků ve výuce geografie
Thesis title in English: Pupils´ Motivation in Teaching Geography
Key words: motivace, motivace žáků, zeměpis, motivační faktory, autoregulace učitelů, dotazník
English key words: motivation, pupilsˈ motivation , geography, self–adjustment motivation factors, self – regulation, questionnaire
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 25.01.2010
Date of assignment: 21.01.2011
Date of electronic submission:18.08.2011
Date of proceeded defence: 15.09.2011
Opponents: RNDr. Silvie Rita Kučerová, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Diplomová práce obsahuje část teoretickou a empirickou. Teoretická část na základě rozboru odborné relevantní literatury odpovídá na to, jak obsahově vymezit pojem motivace. Dále pak, které faktory ve výuce motivují či demotivují žáky základní školy pro studium zeměpisu jako celku a na způsob jakým může být sebereflexe učitele přínosná pro motivaci ve výuce zeměpisu. Výsledky empirické části dotazníkového šetření vypovídají o preferencích a s tím související motivaci žáků ve výuce zeměpisu, které by měly vést k zamyšlení se a vlastní autoregulaci učitelů zeměpisu, aby mohli poskytnout žákům kladnou motivaci pro učení. Součástí práce je také vytvořený dotazník vypovídající o preferenci, faktorů, činností a témat při výuce zeměpisu, využitelný pro běžnou školní praxi, sloužící k diagnostice žáků a autoregulaci učitele zeměpisu.
Preliminary scope of work in English
The thesis is consists of theoretical and empirical part. The theoretical part is analysis with of relevant specialist literature answers how to define the concept of motivation. If it is clearly defined. Than it answers, which self-adjustment motivation factors motivate or demotivate pupils in study of geography as a whole and then which ay self-reflection can be useful for motivation in teaching geography. Results of questionnaire inquiry reveal about preferences and pupils motivation in geography lessons, which should lead to reflection and self-regulation of geography teachers that can give positive motivation to pupils learning. The thesis also created a questionnaire revealing preferences, factors, activities and topics for teaching geography, usable for everyday school practice, used to diagnose of pupils and to self-regulation teachers of geography.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html