Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Výuka zoologie na gymnáziu a její vliv na formování evolučního myšlení studentů
Thesis title in Czech: Výuka zoologie na gymnáziu a její vliv na formování evolučního myšlení studentů
Thesis title in English: Teaching zoology in high schools, and its bearing
upon formation of evolutionary thought
Key words: definice evoluce, analýza učebnic, dotazník
English key words: generally accepted evolution, analysis of textbooks, questionnaire
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Zoology (31-170)
Supervisor: prof. RNDr. Zbyněk Roček, DrSc.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 19.11.2009
Date of assignment: 26.01.2010
Date of electronic submission:30.04.2010
Date of proceeded defence: 08.06.2010
Opponents: RNDr. Ivana Růžková
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zabývá studiem podmínek, které by měly formovat evoluční myšlení budoucích vysokoškolských studentů. Cílem bakalářské práce je jistit, zda zoologické poznatky získané studiem na středních školách jsou dostatečným základem pro osvojení evolučního způsobu myšlení. Klíčový je v bakalářské práci dotazník pro studenty dvou vybraných státních gymnázií. Cílem bylo zjistit, do jaké míry se představy studentů přibližují obecně přijímané definici evoluce.
Preliminary scope of work in English
My thesis deals with the study of conditions that should shape the evolution of thinking of future college students. It´s aim is to determine whether zoological knowledge gained by studying at secondary schools is a sufficient basis for adopting an evolutionary way of thinking. For this thesis is questionnaire for students of two selected state schools. The aim was to determine to what extent the ideas of students approximate to a generally accepted definition of evolution.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html