Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Projektová výuka fyziky na základnej škole
Thesis title in thesis language (Slovak): Projektová výuka fyziky na základnej škole
Thesis title in Czech: Projektová výuka fyziky na základní škole
Thesis title in English: Project-based learning in lower secondary school
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: slovenština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.11.2009
Date of assignment: 09.11.2009
Date and time of defence: 04.06.2010 00:00
Date of electronic submission:15.04.2010
Date of submission of printed version:15.04.2010
Date of proceeded defence: 04.06.2010
Opponents: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Advisors: PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Guidelines
1. Seznámit se s literaturou zabývající se projektovou výukou.
2. Připravit projektovou výuku konkrétního fyzikálního tématu pro druhý stupeň základní školy.
3. Realizovat projektovou výuku fyziky na druhém stupni základní školy.
4. Provést reflexi a evaluaci realizované výuky.
5. Diskutovat výhody a nevýhody metody projektové výuky obecně a i konkrétně v rámci výuky fyziky.
References
HESSEN, S. Filosofické základy pedagogiky. Praha: Československá grafická unie a. s., 1936.
KUBÍNOVÁ, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti: Kapitoly z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9.
PETTY, G. Moderní vyučování.Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
ŽÁK, V. Fyzika v projektové výuce. Diplomová práce. Praha: MFF, 2003.
Preliminary scope of work
Projektová výuka je spojena s projektovou metodou. Projektová metoda je těsně spjata s W. H. Kilpatrickem, který obhajoval smysluplné aktivity, řešení problémů a individuální potřeby a zájmy dětí ve vyučovacím procesu. Tato diplomová práce prezentuje přípravu a realizaci jednoho příkladu projektové výuky na druhém stupni základní školy a diskutuje její výhody a nevýhody.
Preliminary scope of work in English
The project-based learning is connected to the project method. The project method is associated with W. H. Kilpatrick´s advocacy of meaningful activity, problem solving, and individual children´s needs and interests in the learning process. This diploma work presents the preparation and realization of one example of the project-based learning in a lower secondary school and discusses its advantages and disadvantages.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html