Projektová výuka fyziky na základnej škole
Thesis title in thesis language (Slovak): | Projektová výuka fyziky na základnej škole |
---|---|
Thesis title in Czech: | Projektová výuka fyziky na základní škole |
Thesis title in English: | Project-based learning in lower secondary school |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 09.11.2009 |
Date of assignment: | 09.11.2009 |
Date and time of defence: | 04.06.2010 00:00 |
Date of electronic submission: | 15.04.2010 |
Date of submission of printed version: | 15.04.2010 |
Date of proceeded defence: | 04.06.2010 |
Opponents: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Advisors: | PhDr. Martin Chvál, Ph.D. |
Guidelines |
1. Seznámit se s literaturou zabývající se projektovou výukou.
2. Připravit projektovou výuku konkrétního fyzikálního tématu pro druhý stupeň základní školy. 3. Realizovat projektovou výuku fyziky na druhém stupni základní školy. 4. Provést reflexi a evaluaci realizované výuky. 5. Diskutovat výhody a nevýhody metody projektové výuky obecně a i konkrétně v rámci výuky fyziky. |
References |
HESSEN, S. Filosofické základy pedagogiky. Praha: Československá grafická unie a. s., 1936.
KUBÍNOVÁ, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti: Kapitoly z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9. PETTY, G. Moderní vyučování.Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1. ŽÁK, V. Fyzika v projektové výuce. Diplomová práce. Praha: MFF, 2003. |
Preliminary scope of work |
Projektová výuka je spojena s projektovou metodou. Projektová metoda je těsně spjata s W. H. Kilpatrickem, který obhajoval smysluplné aktivity, řešení problémů a individuální potřeby a zájmy dětí ve vyučovacím procesu. Tato diplomová práce prezentuje přípravu a realizaci jednoho příkladu projektové výuky na druhém stupni základní školy a diskutuje její výhody a nevýhody. |
Preliminary scope of work in English |
The project-based learning is connected to the project method. The project method is associated with W. H. Kilpatrick´s advocacy of meaningful activity, problem solving, and individual children´s needs and interests in the learning process. This diploma work presents the preparation and realization of one example of the project-based learning in a lower secondary school and discusses its advantages and disadvantages. |