Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Uplatňování metod kritického myšlení ve výuce biologie
Thesis title in Czech: Uplatňování metod kritického myšlení ve výuce biologie
Thesis title in English: Implementation of methods of critical thinking in teaching biology
Academic year of topic announcement: 2008/2009
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.10.2008
Date of assignment: 24.04.2009
Date of electronic submission:24.04.2009
Date of proceeded defence: 03.06.2009
Opponents: Mgr. Štěpánka Huňáčková
 
 
 
Preliminary scope of work
Anotace:
V práci je vymezen pojem kritické myšlení a jsou zde popsány vybrané výukové metody, které podporují rozvoj kritického myšlení, například brainstorming, I.N.S.E.R.T., párové čtení, pětilístek, kostka a další. Práce shrnuje dosavadní zkušenosti s uplatňováním těchto metod ve výuce, konkrétně se zaměřuje na jejich uplatňování ve výuce biologie. Metody, které se nejlépe uplatňují ve výuce biologie, jsou metody diskusní, badatelské a metody rozvíjející porozumění textu. V závěru práce je diskutována realizovatelnost těchto metod ve výuce biologie s ohledem na stávající poměry ve školách.
Preliminary scope of work in English
In the thesis is a definition of the critical thinking and describe some selected teaching methods which develop the critical thinking; for example a brainstorming, I.N.S.E.R.T., a pairing reading, ?a cinquefoil?, a dice and so on. The thesis summarize an existing experience of use these methods in education, especially in education of biology. The best methods for teaching biology are discussion methods, research methods and work with the text. At the end of the thesis is dealed with how much it is possible to use these method in spite of situation in education.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html