Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků
Thesis title in Czech: Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků
Thesis title in English: Science items in PISA research - analysis of czech pupil`s results
Academic year of topic announcement: 2007/2008
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.11.2007
Date of assignment: 01.11.2007
Date and time of defence: 25.06.2009 00:00
Date of electronic submission:25.06.2009
Date of proceeded defence: 25.06.2009
Opponents: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1) Prostudovat materiály publikované k výzkumu PISA, seznámit se s úlohami použitými ve výzkumu a databázemi výsledků.
2) Vybrat a uspořádat data k výsledkům českých žáků v přírodovědných a zejména fyzikálně zaměřených úlohách.
3) Vytvořit celkový přehled výsledků českých žáků v přírodovědných úlohách v časovém vývoji.
4) Vytvořit přehled výsledků českých žáků podle obsahu, dovedností a situací, na které byly úlohy zaměřeny, a podle typu úloh.
5) U uvolněných, fyzikálně zaměřených úloh provést podrobnější rozbor výsledků.

References
[1] Měření vědomostí a dovedností. Nová koncepce hodnocení žáků. Praha, ÚIV 1999
[2] PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V.: Učení pro zítřek. Praha, ÚIV, 2005.
[3] STRAKOVÁ, J. a kol.: Vědomosti a dovednosti pro život. Čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků. Praha, ÚIV, 2002.
[4] Assessing Scientific, Reading and Mathematical Literacy a Framework for PISA 2006. OECD 2006
[5] PALEČKOVÁ, J., MANDÍKOVÁ, D.: Netradiční přírodovědné úlohy. ÚIV, Praha 2003
[6] Manual for the PISA 2000 Database. OECD 2002
[7] PISA 2003 Data Analysis Manual. OECD 2005
Preliminary scope of work
V rámci práce bude provedena hlubší analýza výsledků českých žáků v přírodovědných a zejména fyzikálně zaměřených úlohách výzkumu PISA. Výsledky budou sledovány s ohledem na jednotlivé aspekty přírodovědné gramotnosti (obsah, dovednosti, situace) a typy úloh. U uvolněných fyzikálně zaměřených úloh bude proveden podrobnější rozbor výsledků.
Preliminary scope of work in English
Deeper analysis of czech pupil`s results in science and especially physics items of PISA research will be done. Results will be discussed with respect to three aspects of scientific literacy (content, processes, situations) and type of item. Particular attention will be paid to results of released physical items.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html