Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Efektivní algoritmy oveřování cílů v počítačových hrách
Thesis title in Czech: Efektivní algoritmy oveřování cílů v počítačových hrách
Thesis title in English: Effective Algorithms for Verifying Goals in Computer Games
Academic year of topic announcement: 2006/2007
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: RNDr. Jan Hric
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 21.11.2006
Date of assignment: 21.11.2006
Date and time of defence: 18.09.2007 00:00
Date of electronic submission:18.09.2007
Date of proceeded defence: 18.09.2007
Opponents: Mgr. Vladan Majerech, Dr.
 
 
 
Guidelines
Práce je věnována neuniformním metodám prohledávání stromů her dvou hráčů s úplnou informací při řešení koncovkových pozic a ověřování taktických cílů a jejich kombinací.
Zkoumané metody zahrnují zobecněné hrozby [1], lambda search [2] a případně proof-number search.
Cílem těchto metod je zmenšit velikost prohledáváného stromu při zachování korektnosti výsledků. K tomu využívají tzv. zóny relevance, t.j. seznam tahů (nebo míst na hracím plánu), které můžou mít vliv na výsledek. Pro zachování korektnosti výsledků je nutné uvažovat tzv. inverze, t.j. situace, kdy soupeř může zabránit splnění cíle vlastním útokem anebo celkovou výhrou.

V práci se rozebere několik her (a taktické cíle v nich) z hlediska, zda jsou vhodné pro aplikaci zkoumaných metod. Součásti práce by měla být implementace metod na vhodné hry a cíle s využitím známých technik (transpoziční tabulky, killery, ...).
References
[1] A Generalized Threats Search Algorithm, Tristan Cazenave. Computers and Games 2002, LNCS 2883, pp. 75-87, Edmonton, Alberta, Canada, 2002. http://www.ai.univ-paris8.fr/~cazenave/papers.html
[2] Thomas Thomsen (2001). Lambda-search in game trees -- with application to Go. In I. Frank and T.A. Marsland (eds.): Computers and Games 2000, Lecture Notes in Computer Science, Springer Verlag. http://www.t-t.dk/publications/index.html
Preliminary scope of work
Prace analyzuje algoritmy zalozene na relevancy zones pro reseni koncovek a taktickych cilu v pocitacovych hrach.
Preliminary scope of work in English
The thesis analyzes algorithms based on relevancy zones for verifying of tactical goals and solving end positions in computer games.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html