Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Syntéza animované malby
Thesis title in thesis language (Slovak): Syntéza animované malby
Thesis title in Czech: Syntéza animované malby
Thesis title in English: Painterly animation synthesis
Academic year of topic announcement: 2005/2006
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: slovenština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Josef Pelikán
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.04.2006
Date of assignment: 18.04.2006
Date and time of defence: 18.09.2006 00:00
Date of electronic submission:18.09.2006
Date of submission of printed version:18.09.2006
Date of proceeded defence: 18.09.2006
Opponents: Mgr. Lukáš Maršálek
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je implementovat algoritmy pro rendering 3D
animace založený na simulaci malířského stylu (články Barbary Meier).
V návaznosti na ročníkový projekt je potřeba dořešit některé
komponenty: vstup dat ve formátu 3DS, použití externí knihovny
pro výrobu animací (např. ffmpeg), aplikaci doplnit o jednoduché
a snadno použitelné GUI.

Aplikace vytvořená v rámci práce by měla být vhodná i pro běžného
laického uživatele (který zná základy 3D grafiky a animace).
Podle možností by bylo vhodné uvažovat o zavedení parametrů pro
řízení syntézy obrazu nebo o implementaci časových přechodů.

Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat.
References
1. Barbara J. Meier: Painterly Rendering for Animation, SIGGRAPH
1996

2. OpenGL ARB: OpenGL Reference Manual, The Official Reference
Document to OpenGL, Version 1.4, Addison-Wesley Professional,
2004

3. Manuály ke knihovně ffmpeg (http://ffmpeg.sourceforge.net/)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html