Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Umělá inteligence do hry 3D bludiště
Thesis title in thesis language (Slovak): Umělá inteligence do hry 3D bludiště
Thesis title in Czech: Umělá inteligence do hry 3D bludiště
Thesis title in English: Artificial intelligence for 3D maze game
Academic year of topic announcement: 2005/2006
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: slovenština
Department: Department of Software Engineering (32-KSI)
Supervisor: RNDr. Jana Štanclová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.11.2005
Date of assignment: 14.11.2005
Date and time of defence: 31.01.2008 00:00
Date of electronic submission:31.01.2008
Date of submission of printed version:31.01.2008
Date of proceeded defence: 31.01.2008
Opponents: RNDr. Jiří Dokulil, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je navrhnout a implementovat bota do hry 3D bludiště. Rozhodování bota je možné realizovat např. pomocí konečného stavového automatu. Součástí boje bota bude nalezení a zaměření nepřítele (pro bota je to člověk), vybrání vhodné zbraně, střelba a následné doplnění zdraví a nábojů sběrem příslušných objektů. Navigace a pohyb bota bude řešen pomocí tzv. waypointů. Práce bude obsahovat také analýzu různých přístupů a implementace nejvhodnějšího algoritmu pro tuto hru.

Program bude implementován pro OS win32.
References
[1] AI in computer games: S. Rabin (ed.): AI Game Programming Wisdom, Charles River Media (2002)
[2] Direct seek behaviour: M. Jakob. Directional extension of seek steering behaviour. In: Proceedings of Game-ON 2003, Ghent, Belgium (2003)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html