Umělá inteligence do hry 3D bludiště
Thesis title in thesis language (Slovak): | Umělá inteligence do hry 3D bludiště |
---|---|
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence do hry 3D bludiště |
Thesis title in English: | Artificial intelligence for 3D maze game |
Academic year of topic announcement: | 2005/2006 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Department of Software Engineering (32-KSI) |
Supervisor: | RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 14.11.2005 |
Date of assignment: | 14.11.2005 |
Date and time of defence: | 31.01.2008 00:00 |
Date of electronic submission: | 31.01.2008 |
Date of submission of printed version: | 31.01.2008 |
Date of proceeded defence: | 31.01.2008 |
Opponents: | RNDr. Jiří Dokulil, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je navrhnout a implementovat bota do hry 3D bludiště. Rozhodování bota je možné realizovat např. pomocí konečného stavového automatu. Součástí boje bota bude nalezení a zaměření nepřítele (pro bota je to člověk), vybrání vhodné zbraně, střelba a následné doplnění zdraví a nábojů sběrem příslušných objektů. Navigace a pohyb bota bude řešen pomocí tzv. waypointů. Práce bude obsahovat také analýzu různých přístupů a implementace nejvhodnějšího algoritmu pro tuto hru.
Program bude implementován pro OS win32. |
References |
[1] AI in computer games: S. Rabin (ed.): AI Game Programming Wisdom, Charles River Media (2002)
[2] Direct seek behaviour: M. Jakob. Directional extension of seek steering behaviour. In: Proceedings of Game-ON 2003, Ghent, Belgium (2003) |