Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial intelligence for real-time strategic games |
Academic year of topic announcement: | 2005/2006 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 09.11.2005 |
Date of assignment: | 09.11.2005 |
Date and time of defence: | 18.09.2007 00:00 |
Date of electronic submission: | 18.09.2007 |
Date of proceeded defence: | 18.09.2007 |
Opponents: | RNDr. Rudolf Kryl |
Guidelines |
V real-time strategických počítačových hrách počítač koordinuje činnost virtuálních jednotek. K tomu se v současné době používají ad-hoc přístupy, které nejsou teoreticky podložené nebo řeší pouze dílčí úlohu. Cílem práce je navrhnout sadu obecných postupů pro vedení hry počítačovým hráčem a implementovat prototyp.
Student použije přístup "shora-dolů". Navržené algoritmy budou vycházet z myšlenky koordinace podřízených jednotek řídícími jednotkami. Student dále zkombinuje principy reaktivního plánování s klasickým plánováním. Těžištěm práce není tzv "steering" jednotek, tj. nízkoúrovňová umělá inteligence související s počítačovou grafikou řešící problém hledání cesty, obcházení překážek ap. |
References |
1. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom I (2002)
2. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom II. (2004) 3. Michael Buro. ORTS Framework, University of Alberta, Kanada. http://www.cs.ualberta.ca/~mburo/orts/orts.html (2005) 4. Dark Oberon. MFF UK. http://dark-oberon.sourceforge.net/ (2005) |