Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Thesis title in Czech: Umělá inteligence pro real-time strategické počítačové hry
Thesis title in English: Artificial intelligence for real-time strategic games
Academic year of topic announcement: 2005/2006
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.11.2005
Date of assignment: 09.11.2005
Date and time of defence: 18.09.2007 00:00
Date of electronic submission:18.09.2007
Date of proceeded defence: 18.09.2007
Opponents: RNDr. Rudolf Kryl
 
 
 
Guidelines
V real-time strategických počítačových hrách počítač koordinuje činnost virtuálních jednotek. K tomu se v současné době používají ad-hoc přístupy, které nejsou teoreticky podložené nebo řeší pouze dílčí úlohu. Cílem práce je navrhnout sadu obecných postupů pro vedení hry počítačovým hráčem a implementovat prototyp.
Student použije přístup "shora-dolů". Navržené algoritmy budou vycházet z myšlenky koordinace podřízených jednotek řídícími jednotkami. Student dále zkombinuje principy reaktivního plánování s klasickým plánováním. Těžištěm práce není tzv "steering" jednotek, tj. nízkoúrovňová umělá inteligence související s počítačovou grafikou řešící problém hledání cesty, obcházení překážek ap.
References
1. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom I (2002)

2. Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom II. (2004)

3. Michael Buro. ORTS Framework, University of Alberta, Kanada. http://www.cs.ualberta.ca/~mburo/orts/orts.html (2005)

4. Dark Oberon. MFF UK. http://dark-oberon.sourceforge.net/ (2005)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html