Vizualizace na GPU
Thesis title in Czech: | Vizualizace na GPU |
---|---|
Thesis title in English: | Visualization on GPU |
Academic year of topic announcement: | 2005/2006 |
Thesis type: | dissertation |
Thesis language: | |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Josef Pelikán |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 27.10.2005 |
Date of assignment: | 27.10.2005 |
Guidelines |
Prostudovat dostupnou literaturu o objemovém zobrazování, real-time zorazování 3D grafiky na GPU a programování GPU. Navrhnout a implementovat algoritmy pro zobrazování 3D dat na GPU s ohledem na maximální věrnost i rychlost. Bude potřeba řešit problémy s nedostatkem paměti a výpočetního výkonu. Vyzkoušet algoritmy pracující na dvojici grafických karet propojených přes SLI. Počítat s možností kombinovaného zobrazení objemových i plošných 3D dat, po dohodě se spolupracujícím lékařským pracovištěm se soustředit na úlohy, které mají bezprostřední užitek v medicínské praxi. |
References |
T.A. Möller, E. Haines: Real-Time Rendering (2nd Edition), A K Peters Ltd., 2002 A. Glassner: Principles of Digital Image Synthesis, Morgan Kaufmann Publishers, 1995 M. Pharr, G.Humphreys: Physically Based Rendering, Morgan Kaufmann Publishers, 2004 S.Chandrasekhar: Radiative Transfer, Dover Publications, 1960 H.C. van de Hulst: Light Scattering by Small Particles, Dover Publications, 1981 B.Lichtenbelt et al.: Introduction to Volume Rendering, Prentice Hall, 1998 M.Chen et al.: Volume Graphics, Springer Verlag, 2000 |
Preliminary scope of work |
Práce se bude zabývat zpracováním objemových dat. V poslední době se díky nárůstu výkonu a flexibility začínají používat spotřební grafické karty i k vědeckým účelům. Velmi zajímavou oblastí je využití jejich velkého výpočetního výkonu neboť se jedná o několik specializovaných procesorů schopných specifickým způsobem pracovat paralelně.
Výzkum by se měl zaměřit na možnosti zpracovávat a zobrazovat objemová data na spotřebních grafických kartách (GPU). Podle potřeby bude nutné hledat optimální míru zatížení hlavního procesoru (CPU) a grafických jednotek (GPU). Jako hlavní problémy se předem dají pojmenovat zejména velká spotřeba paměti (3D data) a přijatelná rychlost výpočtu nebo zobrazování. |