Inkluze žáků se srdečními onemocněními ve školním prostředí
| Thesis title in Czech: | Inkluze žáků se srdečními onemocněními ve školním prostředí |
|---|---|
| Thesis title in English: | Inclusion of Pupils with Heart Conditions in the School Environment |
| Academic year of topic announcement: | 2025/2026 |
| Thesis type: | Bachelor's thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Department of Biology Education (31-180) |
| Supervisor: | RNDr. Radim Kuba, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval |
| Date of registration: | 02.10.2025 |
| Date of assignment: | 02.10.2025 |
| Guidelines |
| Od zájemce o dané téma se předpokládá hlubší zájem o problematiku laické první pomoci a v průběhu zpracovávání práce absolvování níže uvedených předmětů a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu. Jedná se jednak o předměty zaměřené poskytování laické první pomoci, aspekty krizové komunikace, tak i o pokročilejší kurzy typu Zdravotník zotavovích akcí/Člen první pomoci. Nedílnou součástí by mělo být i absolvování didakticky zaměřených kurzů Didaktika první pomoci I a II. a) Doporučené předměty ze SIS: • MB180C25 První pomoc ve škole - bloková nebo MB180C25T První pomoc ve škole - terénní • MB180C50Z První pomoc - simulace zimní • MB180C50L První pomoc - simulace letní • MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole • MB180C48 Komplexní krizová komunikace b) Doporučené kurzy s akreditací MŠMT/ zařazené do CŽV: • Didaktika první pomoci I • Didaktika první pomoci II • Zdravotník zotavovacích akcí / Člen první pomoci (více informací o kurzech lze nalézt na: https://www.prvnipomocprfuk.eu) |
| Preliminary scope of work |
| Tato bakalářská práce se bude formou literární rešerše věnovat problematice inkluzivního vzdělávání žáků se srdečními onemocněními. Srdeční onemocnění u dětí představují nejen zdravotní výzvu, ale také zásadní faktor ovlivňující jejich každodenní život, včetně školní docházky. Práce se bude zaměřovat na vzdělávací, zdravotní i psychosociální aspekty školní docházky dětí trpících různými formami kardiovaskulárních onemocnění. Mezi nejčastější diagnózy patří vrozené srdeční vady (např. defekty septa, Fallotova tetralogie), stavy po kardiochirurgických zákrocích, implantace kardiostimulátoru či kardioverter-defibrilátoru, srdeční arytmie, kardiomyopatie nebo syndrom dlouhého QT intervalu. Práce bude analyzovat možnosti přizpůsobení školního prostředí těmto žákům – ať už jde o organizaci výuky, specifika v různých předmětech (např. praktická cvičení či exkurze v biologii, fyzická námaha v tělesné výchově, fyzikální experimenty), prevenci infekcí či připravenost na akutní stavy. Zohledňuje rovněž dopady chronického onemocnění na psychiku dítěte a jeho sociální vztahy ve škole. Výsledkem je soubor praktických doporučení pro pedagogy, jak těmto žákům zajistit bezpečné, podporující a motivující vzdělávací prostředí. |
- assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval