Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Využití imerzivních technologií ve školním prostředí se zaměřením na výuku první pomoci
Thesis title in Czech: Využití imerzivních technologií ve školním prostředí se zaměřením na výuku první pomoci
Thesis title in English: Use of Immersive Technologies in the School Environment with a Focus on First Aid Education
Academic year of topic announcement: 2025/2026
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: RNDr. Radim Kuba, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 02.10.2025
Date of assignment: 02.10.2025
Guidelines
Od zájemce o dané téma se předpokládá hlubší zájem o problematiku laické první pomoci a v průběhu zpracovávání práce absolvování níže uvedených předmětů a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu. Jedná se jednak o předměty zaměřené poskytování laické první pomoci, aspekty krizové komunikace, tak i o pokročilejší kurzy typu Zdravotník zotavovích akcí/Člen první pomoci. Nedílnou součástí by mělo být i absolvování didakticky zaměřených kurzů Didaktika první pomoci I a II.

a) Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C25 První pomoc ve škole - bloková nebo MB180C25T První pomoc ve škole - terénní
• MB180C50Z První pomoc - simulace zimní
• MB180C50L První pomoc - simulace letní
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace

b) Doporučené kurzy s akreditací MŠMT/ zařazené do CŽV:
• Didaktika první pomoci I
• Didaktika první pomoci II
• Zdravotník zotavovacích akcí / Člen první pomoci

(více informací o kurzech lze nalézt na: https://www.prvnipomocprfuk.eu)
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zaměří na problematiku výuky první pomoci s využitím moderních imerzivních technologií, především virtuální reality. Vedle toho bude okrajově věnována pozornost také rozšířené realitě a mixed reality, které budou stručně představeny a porovnány s virtuální realitou z hlediska jejich možností využití ve vzdělávání. Náplní práce bude shromáždění poznatků z odborných studií a vytvoření literárního přehledu k danému tématu dle požadavků kladených na bakalářské práce na biologické sekci PřF UK. Práce představí princip fungování virtuální reality a hlavní kritéria, podle nichž se hodnotí kvalita výukových programů pro první pomoc, zejména interaktivita, míra ponoření uživatele a kvalita poskytovaných informací. Další část se zaměří na výuku první pomoci ve školách, kde budou analyzovány také nejčastější chyby při poskytování první pomoci a možnosti, jak jim lze prostřednictvím virtuální reality předcházet. V závěru bude pozornost věnována porovnání tradičního výcviku první pomoci s výukou v prostředí virtuální reality, s cílem zhodnotit přínosy i limity obou přístupů.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html