Využití imerzivních technologií ve školním prostředí se zaměřením na výuku první pomoci
| Thesis title in Czech: | Využití imerzivních technologií ve školním prostředí se zaměřením na výuku první pomoci |
|---|---|
| Thesis title in English: | Use of Immersive Technologies in the School Environment with a Focus on First Aid Education |
| Academic year of topic announcement: | 2025/2026 |
| Thesis type: | Bachelor's thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Department of Biology Education (31-180) |
| Supervisor: | RNDr. Radim Kuba, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval |
| Date of registration: | 02.10.2025 |
| Date of assignment: | 02.10.2025 |
| Guidelines |
| Od zájemce o dané téma se předpokládá hlubší zájem o problematiku laické první pomoci a v průběhu zpracovávání práce absolvování níže uvedených předmětů a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu. Jedná se jednak o předměty zaměřené poskytování laické první pomoci, aspekty krizové komunikace, tak i o pokročilejší kurzy typu Zdravotník zotavovích akcí/Člen první pomoci. Nedílnou součástí by mělo být i absolvování didakticky zaměřených kurzů Didaktika první pomoci I a II. a) Doporučené předměty ze SIS: • MB180C25 První pomoc ve škole - bloková nebo MB180C25T První pomoc ve škole - terénní • MB180C50Z První pomoc - simulace zimní • MB180C50L První pomoc - simulace letní • MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole • MB180C48 Komplexní krizová komunikace b) Doporučené kurzy s akreditací MŠMT/ zařazené do CŽV: • Didaktika první pomoci I • Didaktika první pomoci II • Zdravotník zotavovacích akcí / Člen první pomoci (více informací o kurzech lze nalézt na: https://www.prvnipomocprfuk.eu) |
| Preliminary scope of work |
| Bakalářská práce se zaměří na problematiku výuky první pomoci s využitím moderních imerzivních technologií, především virtuální reality. Vedle toho bude okrajově věnována pozornost také rozšířené realitě a mixed reality, které budou stručně představeny a porovnány s virtuální realitou z hlediska jejich možností využití ve vzdělávání. Náplní práce bude shromáždění poznatků z odborných studií a vytvoření literárního přehledu k danému tématu dle požadavků kladených na bakalářské práce na biologické sekci PřF UK. Práce představí princip fungování virtuální reality a hlavní kritéria, podle nichž se hodnotí kvalita výukových programů pro první pomoc, zejména interaktivita, míra ponoření uživatele a kvalita poskytovaných informací. Další část se zaměří na výuku první pomoci ve školách, kde budou analyzovány také nejčastější chyby při poskytování první pomoci a možnosti, jak jim lze prostřednictvím virtuální reality předcházet. V závěru bude pozornost věnována porovnání tradičního výcviku první pomoci s výukou v prostředí virtuální reality, s cílem zhodnotit přínosy i limity obou přístupů. |
- assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval