Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Návrh logických hádanek se světlem pomocí gramatiky
Thesis title in Czech: Návrh logických hádanek se světlem pomocí gramatiky
Thesis title in English: A light beam puzzle game with grammar generated levels
Key words: Unity|gramatiky pro generování průběhu hry
English key words: gameplay grammars|Unity|procedural content generation
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: Mgr. Marta Vomlelová, Ph.D.
Author:
Guidelines
Student analyzuje použití gramatik ke generování herní plochy resp. průběhu hry v odborné literatuře. V prostředí Unity vytvoří hru pro řešení hádanek založených na světelných paprscích. Vytvoří gramatiku pro procedurální generování nových úrovní hry.
References
A. Gellel and P. Sweetser. 2020. A Hybrid Approach to Procedural Generation of Roguelike Video Game Levels. In Proceedings of the 15th International Conference on the Foundations of Digital Games (FDG '20). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, Article 3, 1–10. https://doi.org/10.1145/3402942.3402945

J. Gutierrez and J. Schrum, "Generative Adversarial Network Rooms in Generative Graph Grammar Dungeons for The Legend of Zelda," 2020 IEEE Congress on Evolutionary Computation (CEC), Glasgow, UK, 2020, pp. 1-8, doi: 10.1109/CEC48606.2020.9185631.

T. Kalva. Shape grammars for level generation in an action RPG game. Diplomová práce, vedoucí Černý, Vojtěch. Praha: Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky, 2023. https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/184185
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html