Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách málotřídní školy
Thesis title in Czech: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách málotřídní školy
Thesis title in English: Education of pupils with special educational needs in the context of a small school with composite classes
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.04.2024
Date of assignment: 25.04.2024
Confirmed by Study dept. on: 29.04.2024
Guidelines
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice. Formuluje cíle svého výzkumného záměru, zvolí výzkumný design a metody sběru dat, svou volbu argumentuje. V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií připraví a realizuje vlastní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s dalšími odbornými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům příslušného platného Opatření děkana, které se týká závěrečných prací.
References
BARTOŇOVÁ, Miroslava, VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-235-2.
HÁJKOVÁ, Vanda, STRNADOVÁ, Iva. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
TRNKOVÁ, Kateřina, KNOTOVÁ, Dana a Lucie CHALOUPKOVÁ. Málotřídní školy v České republice. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-204-8.
ZGAGA, Pavel. Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities. Peter Lang, 2019. ISBN 978-36-317-7859-3
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách málotřídní školy. V teoretické rovině poskytuje ucelený přehled o terminologických východiscích inkluzivního vzdělávání, definuje podporu při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a přibližuje vybraná specifika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále charakterizuje systém málotřídního vzdělávání v České republice s důrazem na používané vzdělávací metody a přístupy. Cílem této práce je popsat výhody, jež poskytuje málotřídní systém vzdělávání a identifikovat překážky bránící úspěšné inkluzi. Empirická část je zpracována ve formě případových studií konkrétních žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v soukromé málotřídní škole. Jako stěžejní metody sběru dat byly zvoleny polostrukturované rozhovory s pedagogy, ředitelkou školy a rodičem žáka, metoda nezúčastněného pozorování žáků a analýza dokumentů.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html