Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
AI učitelem
Thesis title in Czech: AI učitelem
Thesis title in English: AI as teacher
Key words: umělá inteligence, výtvarná výchova, pedagogika, učitel, student, ChatGPT,
English key words: artificial intelligence, art education, pedagogy, teacher, student, ChatGPT,
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Supervisor: MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 24.04.2024
Date of assignment: 25.04.2024
Guidelines
Bakalářská práce má za cíl zkoumat a zhodnotit potenciál umělé inteligence (AI) jako výpomoc pedagoga během hodin výtvarné výchovy. Dále bude práce prozkoumávat využití (AI) v situacích, kdy pedagog není přítomen a jeho možnosti zastoupení. V praktické části zadávané úkoly od (AI) bude realizovat autorka a bude reflektovat míru inspirace, či naopak stagnace, kterou tímto procesem získává. V pedagogické části se autorka zaměří na vliv umělé inteligence na žáky a jejich tvůrčího procesu. Autorka bude definovat jak praktické, tak didaktické aspekty výtvarných úkolů, které AI zadává žákům. Veškerá interakce v hodině budou probíhat mezi žákem a (AI) . V závěru didaktické části budou prezentovány reflexe a kritické zamyšlení žáků nad průběhem hodin a zadanými tvůrčími úkoly.
References
DU SAUTOY, Marcus, The Creativity Code: How Ai is Learning to write, Paint and Think, nakladatelství HarperCollins, ISBN: 978-0-00-828819-8
ČERNÝ, Michal, ChatGPT ve školní praxi: nástroj pro učitelskou práci, vydání: 11. 4. 2024, Metodický portál RVP.cz
MILLER, Arthur I., The Artist in the Machine, nakladatelství The MIT Press, ISBN: 0262539624 PRŮCHA, Jan, Moderní pedagogika, nakladatelsví Portál, ISBN: 978-80-262-1228-7 VALDA, Vojtěch, ChatGPT, TOMÁŠEK Milan, Rozhovory s umělou inteligencí, 2023, nakladatel Vojtěch Valda, ISBN: 978-80-908235-2-
Preliminary scope of work
Teoretická část bakalářské práce se bude zabývat zkoumáním významu umělé inteligence (AI) v pedagogické rovině a jejím možným využitím v kontextu výtvarné výchovy. Cílem této části bude hlouběji porozumět tomu, jaký dopad může mít implementace AI a jak ovlivní dynamiku výtvarných hodin a jaká bude interakce mezi umělou inteligencí a žáky. Bude se analyzovat, jakým způsobem AI může ovlivnit proces výuky a učení v oblasti výtvarného umění a jak žáci budou reagovat na tuto novou formu vedení výtvarného procesu.

V praktické části práce V praktické části zadávané úkoly od (AI) bude realizovat autorka a bude reflektovat míru inspirace, či naopak naopak stagnace, kterou tímto procesem získává. s

V didaktické části vzniknou díla, která budou zadána pomocí AI a bude sledována interakce/komunikace mezi žáky ve škole.
Dále vzniknou díla stejného zadání od vyučujícího pedagoga výtvarné výchovy na dané škole.
Zadaní od AI si vyzkouší i autorka, aby se co nejvíce přiblížila prožitkům a pocitů žáků, kteří výtvarné úkoly zpracovávali.
Dále se autorka zajímat, jak žáci zpracovali zadání od umělé inteligence, a jejich zhodnocení zpětné vazby na téma, zadání a proces. Bude zkoumáno, jak funguje komunikace mezi žákem a AI a jak ovlivňuje jejich výtvarný proces. V práci se autorka zaměří, jak žáci reagují na zpětnou vazbu od AI a jak tato zpětná vazba ovlivňuje jejich další tvůrčí postoj k výtvarnému procesu.
Preliminary scope of work in English
The theoretical part of the bachelor's thesis will deal with the investigation of the importance of artificial intelligence (AI) in the pedagogical field and its possible use in the context of art education. The aim of this section will be to gain a deeper understanding of the impact AI implementation can have and how it will affect the dynamics of art classes and the interaction between AI and pupils. It will be analyzed how AI can affect the teaching and learning process in the field of visual arts and how students will react to this new form of guiding the creative process.

In the practical part of the work In the practical part assigned by (AI), the author will implement the tasks and will reflect on the degree of inspiration or, on the contrary, stagnation, which she acquires through this process. with

In the didactic part, works will be created that will be commissioned using AI and the interaction/communication between pupils in the school will be monitored.
In addition, works of the same assignment will be created by the art education teacher at the given school.
The author will also try out the assignment from AI in order to get as close as possible to the experiences and feelings of the students who worked on the art tasks.
The author is also interested in how the students processed the assignment from artificial intelligence, and their evaluation of the feedback on the topic, assignment and process. It will be examined how the communication between the student and the AI ​​works and how it affects their creative process. In her work, the author will focus on how students react to feedback from AI and how this feedback affects their further creative attitude towards the creative process.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html