Moc a autorita v mateřské škole
Thesis title in Czech: | Moc a autorita v mateřské škole |
---|---|
Thesis title in English: | Power and authority in kidergarden |
Key words: | autorita učitele|disciplinace|mateřská škola|Moc|mocenské vztahy|předškolní vzdělávání |
English key words: | teachers' authority|disciplination|kindergarten|power|power relations|preschool education |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 25.02.2024 |
Date of assignment: | 25.02.2024 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Submitted/finalized: | no |
Guidelines |
Tématem mé diplomové práce je moc a autorita v mateřské škole. V teoretické části chci zpracovat základní pojmy a analýzu k tématu moci v mateřské škole, dále pak navázat tématem autority a jejím vztahem k moci. Tímto pojmovým rozlišením chci usnadnit modelaci výzkumu a dodat práci praktický přesah. V rámci pojmů bych chtěla především vycházet z prací M. Foucaulta, V praktické části realizuji empirické šetření v mateřské škole formou pozorování zaměřené na projevy moci. |
References |
COHEN, L., (2008). Foucault and the Early Childhood Classroom. Educational Studies. 44. 7-21. 10.1080/00131940802224948. FOUCAULT, M., (2000). Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Přeložil Čestmír PELIKÁN. Praha: Dauphin. ISBN 80-86019-96-9. GAVORA, P., a LYKOVÁ, V., (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, ISBN 80-7315-104-9. JEDLIČKA, R., KOŤA, J. a SLAVÍK, J., (2018). Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání. Praha: Grada. Psyché. ISBN 978-80-271-0586-1. KAŠČÁK, O., (2006). Moc školy: o formatívnej sile organizácie. Vyd. 1. [Trnava]: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2006. 165 s. ISBN 8022409057. KAŠČÁK, O., (2008). O moci školy a bezmocnosti detí, Studia paedagogica [online]. MUNI, 13, 128-139 [cit. 2024-01-07]. Dostupné z: journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/18748/14806 KOLÁŘ, Z., (2012). Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada, 192 stran. ISBN 978-80-247-3710-2. SEĎOVÁ, K., (2011). Mocenské konstelace ve vyukové komunikaci/Constellations of Power In Educational Communication. Online. Studia paedagogica (Brno). roč. 16, č. 1, s. 89. ISSN 1803-7437. [cit. 2024-01-07]. 2 / 2VALIŠOVÁ, A., (2008). Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-2282-5. |