Problematika veganství a možnosti zařazení do školní výuky
Thesis title in Czech: | Problematika veganství a možnosti zařazení do školní výuky |
---|---|
Thesis title in English: | "Issues of Veganism and Possibilities for Incorporation into School Education |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Biology Education (31-180) |
Supervisor: | Mgr. Radim Kuba |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 06.10.2023 |
Date of assignment: | 06.10.2023 |
Confirmed by Study dept. on: | 07.11.2023 |
Guidelines |
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit. Doporučené předměty ze SIS: • MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole • MB180C48 Komplexní krizová komunikace |
Preliminary scope of work |
Tato bakalářská práce bude literární rešerší zabývající se veganstvím, jeho nutričním aspektem a zejména tím, jak je na něj pohlíženo ve školní výuce. Náplní této bakalářské práce je shromáždění informací především z odborných studií a vytvoření literárního přehledu v rámci daného tématu dle požadavků kladených na bakalářské práce na biologické sekci PřF UK. Hlavním cílem je poukázat na neaktuální a dnes už mnoha studiemi vyvrácené informace v materiálech, které často slouží jako zdroj informací pro pedagogy, a rozebrat, jak může být správně nastavená celistvá rostlinná strava navzdory představám plnohodnotná a dlouhodobě udržitelná. Významnou součástí práce je podrobný nutriční rozbor zdravě nastavené rostlinné stravy, neboť mínění o její výživové nedostatečnosti je stále poměrně rozšířenou miskoncepcí. Tato práce zkoumá i možná rizika veganství při nevhodně sestaveném jídelníčku. Zároveň ale věnuje pozornost tomu, jak na ní mohou prosperovat lidé napříč celým spektrem populace. A to jak z hlediska věku (od dětí, přes těhotné a kojící ženy, až po seniory) tak i různorodého životního stylu (vrcholoví sportovci). Na závěr se práce snaží prozkoumat možnosti implementace tématu veganství do školní výuky a navrhnout případné aktualizace takto zaměřených vzdělávacích materiálů. |