Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Postoje učitelů k žákům s poruchou autistického spektra na základních školách a víceletých gymnáziích
Thesis title in Czech: Postoje učitelů k žákům s poruchou autistického spektra na základních školách a víceletých gymnáziích
Thesis title in English: Teachers Attitudes towards Pupils with Autism Spectrum Disorder in Primary and Secondary Schools
Key words: Porucha autistického spektra (PAS), Neurovývojové poruchy, Postoje, Inkluzivní vzdělávání, Vzdělávání žáků s PAS, Žáci, Učitelé
English key words: Autism spectrum disorder (ASD), Neurodevelopmental disorders, Attitudes, Inclusive education, Education of students with ASD, Pupils, Teachers
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra psychologie (41-KPSY)
Supervisor: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.09.2023
Date of assignment: 15.09.2023
Confirmed by Study dept. on: 11.04.2024
Date and time of defence: 03.09.2024 08:00
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1, M306, multimediální učebna
Date of electronic submission:10.07.2024
Date of proceeded defence: 03.09.2024
Course: Bachelor thesis (OSZD104PS)
Opponents: Mgr. et Mgr. Olga Kučerová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem bakalářské práce je průzkum postoje učitelů k žákům s poruchou autistického spektra (PAS) na základních školách v České republice. Práce bude rozdělena do dvou částí: části teoretické a části praktické. Teoretická část bude nejprve věnována definici, vysvětlení a charakteristice poruch autistického spektra. Dále bude v této části práce popsána diagnostika této poruchy a blíže zachycena prevalence výskytu. Další kapitola teoretické části bude zaměřena na postoje a jejich vývoj a změnu. V teoretické části bude ještě kapitola věnována možnostem vzdělávání osob s PAS.
Praktická část bakalářské práce bude prezentována prostřednictvím kvantitativního výzkumného přístupu, kdy bude pomocí anonymních dotazníků zkoumán postoj vyučujících základních škol k žákům s PAS. Cílem tohoto průzkumu a vlastně celé práce by mělo být zjištění, zda a nakolik ovlivňuje osobní zkušenost vyučujících s žákem s poruchou autistického spektra jeho celkový postoj k žákům s touto neurovývojovou poruchou.
References
ATTWOOD, T. (2000). Strategies for Improving the Social Integration of Children with Asperger Syndrome. Autism: The International Journal Of Research And Practice, 4(1), 85-100.
https://doi.org/10.1177/1362361300004001006WING, L. Autistic children. London, Redwood Press, 1971
GILLBERG, C., PEETERS, T., & JELÍNKOVÁ, M. (2008). Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem (Vyd. 3). Portál.
HOLLANDER, E., HAGERMAN, R. J., & FERRETTI, C. (2022). Textbook of autism spectrum disorders (2nd ed). American Psychiatric Association Publishing.
JELÍNKOVÁ, M. (2001). Vzdělání a výchova dětí s autismem. Praha, Pedf UK.
NOVÁKOVÁ, L. (2022). ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. ET AL. (2021). Povolání: asistent pedagoga. Kompetence asistenta pedagoga podporujícího žáky s poruchou autistického spektra. Pedagogika.
THOROVÁ, K. (2016) Poruchy autistického spektra. Praha, Portál.
WING, L. (1997). The autistic spectrum. The Lancet (British edition).
YIN, R. (2003). Case study research. Design and methods. Thousand Oaks, CA, Sage Publications.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html