Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Mediální obraz kandidátů na premiéra před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021
Thesis title in Czech: Mediální obraz kandidátů na premiéra před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021
Thesis title in English: Media Image of Media Candidates for the Prime Minister before the Elections to the Chamber of Deputies of Parliament of the Czech Republic in 2021
Key words: Mediální obraz, parlamentní volby, předseda vlády, Andrej Babiš, Petr Fiala, Ivan Bartoš, nastolování agendy, tištěné deníky
English key words: Media image, legislative election, prime minister, Andrej Babiš, Petr Fiala, Ivan Bartoš, agenda-setting theory, newspapers
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: doc. PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.03.2022
Date of assignment: 24.03.2022
Confirmed by Study dept. on: 13.07.2023
Date and time of defence: 19.09.2023 09:00
Venue of defence: Hollar, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Date of electronic submission:01.08.2023
Date of proceeded defence: 19.09.2023
Opponents: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
 
 
 
References
Základní literatura (nejméně 5 nejdůležitějších titulů k tématu a metodě jeho zpracování; u všech titulů je nutné uvést stručnou anotaci na 2-5 řádků):

DRULÁK, Petr. Jak zkoumat politiku: kvalitativní metodologie v politologii a mezinárodních vztazích. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-385-7.
• Tato kniha je vhodná zejména pro závěrečné práce spojující média a politiku, neboť dopodrobna rozebírá základní kvalitativní metody užívané v politologii.

JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbora. 2009. Masová média. Praha: Portál
• Autoři svým čtenářům přibližují teoretická a praktické fungování českých i zahraničních médií. Ústředním tématem publikace je mediální komunikace.

MCCOMBS, Maxwell E. 2009. Agenda setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Praha: Portál
• Autor v této knize navazuje na myšlenky Waltera Lippmann a rozvíjí teorii „agenda setting“ (nastolování agendy). McCombsova teorie zkoumá, jakým způsobem média účinkují na jejich publikum.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada.
• Kniha představuje zejména nejčastější vědecké postupy, které se v České republice v rámci výzkumu médií aplikují, přičemž neopomíjí upozornit i na nejčastější chyby, které při výzkumu vznikají.

TRIVUNDŽA, Ilija Tomanić. Press photography and Visual Framing of News. Ljubljana: Založba FDV, 2015. ISBN: 978-961-235-772-6.
• Publikace popisuje typologii vizuálního rámcování novinářských fotografií a popisuje obecný trend vizuálního rámcování ve zpravodajství směřující k symbolické reprezentaci.
Diplomové a disertační práce k tématu (seznam bakalářských, magisterských a doktorských prací, které byly k tématu obhájeny na UK, případně dalších oborově blízkých fakultách či vysokých školách za posledních pět let)

HANUS, Josef. Mediální obraz Andreje Babiše před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020.

HLOUŠKOVÁ Kristýna. Mediální obraz Andreje Babiše v denících MF Dnes a Hospodářské noviny. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2017.

MACHAČOVÁ, Romana. Mediální obraz Andreje Babiše. Diplomová práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2020.
Preliminary scope of work
Tato práce si bude klást za cíl popsat mediální obraz Andreje Babiše, Petra Fialy a Ivana Bartoše ve zvolených denících v období necelých šesti týdnů před parlamentními volbami v roce 2021. Výsledné mediální obrazy jednotlivých kandidátů budu následně mezi sebou komparovat a pokusím se zjistit, jaká témata v souvislosti s kterým kandidátem deníky zvýrazňovaly, zda se v tomto mezi sebou lišily, případně zda lze říci, že některý list někomu z kandidátů stranil, či nikoliv.

Za cíl této práce si kladu zjistit, jaká témata v souvislosti s premiérskými kandidáty, mnou vybraná tištěná média zvýznamňovala.
Preliminary scope of work in English
The aim of this thesis is to describe the media image of Andrej Babiš, Petras Fiala and Ivan Bartos in the selected daily newspapers in the period of less than six weeks before the parliamentary elections in 2021. I will then compare the resulting media images of the candidates and try to find out what topics the newspapers highlighted in connection with which candidate, whether they differed in this respect, or whether it can be said that any of the newspapers sided with any of the candidates or not.

The aim of this thesis is to find out what themes in connection with the prime ministerial candidates were highlighted by the selected print media.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html