Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Informační zahlcení jako informační bariéra u studentů
Thesis title in Czech: Informační zahlcení jako informační bariéra u studentů
Thesis title in English: Information overload as an information barrier for students
Key words: informační zahlcení|informační bariéry|studenti|kvalitativní výzkum|polostrukturovaný rozhovor
English key words: information overload|information barriers|students|qualitative research|semi-structured interview
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.01.2023
Date of assignment: 30.01.2023
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 30.01.2023
Date and time of defence: 13.06.2024 09:00
Date of electronic submission:11.05.2024
Date of proceeded defence: 13.06.2024
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zmapování informačního zahlcení jako bariéry pro získávání odborných informací u studentů. V teoretické části budou shrnuty poznatky získané z odborné literatury týkajících se informačního zahlcení. Výzkumná část bude realizována formou hloubkových rozhovorů se studenty vybraných oborů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Výzkum se zaměří na to, jak studenti vnímají informační zahlcení v kontextu svého studia, jaký dopad má nejen na jejich studium, ale i mentální pohodu, a jak se s ním vypořádávají.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ANDERSON, Steven W. Content curation: how to avoid information overload. Thousand Oaks: Corwin, 2015, 56 s. ISBN 978-1-4833-8026-1.BAWDEN, David a Lyn ROBINSON. The dark side of information: overload, anxiety and other paradoxes and pathologies. Journal of Information Science [online]. 2009, 35(2) [cit. 2022-10-24]. Dostupné z: doi:https://doi.org/10.1177/0165551508095.
BAWDEN, David a Lyn ROBINSON. The dark side of information: overload, anxiety and other paradoxes and pathologies. Journal of Information Science[online]. 2009,35(2) [cit. 2022-10-24]. Dostupné z: doi:https://doi.org/10.1177/0165551508095.
LONGO, Luca. Exploring the Influence of Information Overload, Internet Addiction, and Social Network Addiction, on Students’ Well-Being and Academic Outcomes. Human Mental Workload: 5th International Symposium, H-WORKLOAD 2021, Virtual Event, November 24-26, 2021, Proceedings. Cham: Springer International Publishing, 2021, s. 116-135. ISBN 978-3-03-091407-3. ISSN 1865-0929. Dostupné z: doi:10.1007/978-3-030-91408-0_8.
MARIAMDARAN, Saralah Devi a Arsaythamby AL VELOO. Relationship between information overload syndrome (IOS) and stress management of post graduate students. Paradigms (Lahore, Pakistan) [online]. Lahore: University of Central Punjab, 2017, 11(2), 253-258 [cit. 2022-04-21]. ISSN 1996-2800. Dostupné z: doi:10.24312/paradigms110220.
WELLMON, Chad. Organizing enlightenment: information overload and the invention of the modern research university. Baltimore, Maryland: Johns Hopkins University Press, 2015, 368 s. ISBN 978-1-4214-1615-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html