Badatelsky orientovaná výuka geografie
Thesis title in Czech: | Badatelsky orientovaná výuka geografie |
---|---|
Thesis title in English: | Inquiry-based learning in geography |
Key words: | badatelsky orientovaná výuky geografie; badatelské přístupy; investigativní geografie |
English key words: | Iquiry-based learning in geography; inquiry-based education; Geographical Inquiry; investigating geography; |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. |
Author: |
References |
Řezníčková, D. (2013): Badatelsky orientovaná výuka geografie. Geografické rozhledy,23, 1, s. 12–15. ISSN 1210-3004. Kidman Gillian, Casinader Niranjan (2017): Inquiry-Based Teaching and Learning across Disciplines Comparative Theory and Practice in Schools. ISBN 978-1-137-53463-7 |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je na základě rešerše zahraniční literatury shrnout přístupy k badatelsky orientované výuce geografie na všeobecně vzdělávacích školách (tzv. školní geografie). Středem pozornosti budou zaprvé práce koncepčního a metodického charakteru, které dávají odpověď na otázku, jakým způsobem jsou badatelské dovednosti procvičovány. Zadruhé práce výzkumného charakteru s cílem zjistit, jakým způsobem se badatelsky orientovaná výuky geografie zkoumá a k jakým výsledkům autoři došli. Výběr relevantních článků bude proveden na základě předem stanovených klíčových slov, a to v dostupných relevantních pedagogicko-geografických zahraničních časopisech. Na výslednou rešerši literatury lze navázat vlastním výzkumem v diplomové práci. |