Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Badatelsky orientovaná výuka geografie
Thesis title in Czech: Badatelsky orientovaná výuka geografie
Thesis title in English: Inquiry-based learning in geography
Key words: badatelsky orientovaná výuky geografie; badatelské přístupy; investigativní geografie
English key words: Iquiry-based learning in geography; inquiry-based education; Geographical Inquiry; investigating geography;
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author:
References
Řezníčková, D. (2013): Badatelsky orientovaná výuka geografie. Geografické rozhledy,23, 1, s. 12–15. ISSN 1210-3004.
Kidman Gillian, Casinader Niranjan (2017): Inquiry-Based Teaching and Learning across Disciplines Comparative Theory and Practice in Schools. ISBN 978-1-137-53463-7
Preliminary scope of work
Cílem práce je na základě rešerše zahraniční literatury shrnout přístupy k badatelsky orientované výuce geografie na všeobecně vzdělávacích školách (tzv. školní geografie). Středem pozornosti budou zaprvé práce koncepčního a metodického charakteru, které dávají odpověď na otázku, jakým způsobem jsou badatelské dovednosti procvičovány. Zadruhé práce výzkumného charakteru s cílem zjistit, jakým způsobem se badatelsky orientovaná výuky geografie zkoumá a k jakým výsledkům autoři došli. Výběr relevantních článků bude proveden na základě předem stanovených klíčových slov, a to v dostupných relevantních pedagogicko-geografických zahraničních časopisech.
Na výslednou rešerši literatury lze navázat vlastním výzkumem v diplomové práci.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html