Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 372)
Thesis details
   Login via CAS
Úlohy pro práci s aplety - základní postuláty kvantové mechaniky
Thesis title in Czech: Úlohy pro práci s aplety - základní postuláty kvantové mechaniky
Thesis title in English: Tasks accompanying applets - basics concepts of quantum mechanics
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Author:
Guidelines
1) Seznámit se s dostupnými aplety a jejich kolekcemi z kvantové mechaniky se zaměřením na ty, které ilustrují základní postuláty QM (princip superpozice, časový vývoj, rozklad do stacionárních stavů, rovnice kontinuity, chování vlnového klubka apod.)
2) Seznámit se s publikovanými úlohami, které doprovázejí vybrané aplety
3) Ve spolupráci s vedoucí práce vytipovat z existujících úloh úlohy vhodné pro vybrané aplety a doplnit je úlohami nově vytvořenými tak, aby vytvořily sekvenci vhodnou pro studenty úvodního vysokoškolského kurzu kvantové mechaniky
4) V případě potřeby vybrané úlohy přeložit do češtiny
5) Všechny úlohy technicky zpracovat tak, aby mohly být publikovány u vybraných apletů či na stránkách řešitelského pracoviště a byly tak veřejně dostupné
6) Vypracovat stručná vzorová řešení vytvořených sekvencí úloh
References
Kohnle A. (vedoucí týmu) a kol.: The Quantum Mechanics Visualisation Project. University of St Andrews. [cit. 4. 9. 2020] Dostupné online: https://www.st-andrews.ac.uk/physics/quvis/
Kohnle A. a kol. A new multimedia resource for teaching quantum mechanics concepts. Am. J. Physics 80, 148 (2012); https://doi.org/10.1119/1.3657800

PhET Interactive Simulations project – Interactive Simulations for Science and Math. University of Colorado Boulder. Dostupné online: https://phet.colorado.edu/.
Belloni M., Christian W., Cox A. J.: Physlet Quantum Physics: An Interactive Introduction. Pearson Prentice Hall, 2006. Aplety jsou dostupné take online https://www.compadre.org/pqp/
Mazur, E. (1997). Peer instruction: a user’s manual. Upper Saddle River: Prentice Hall, Inc.
Pollock, S. et al. (n. d.). Concept Tests and Course Materials from CU Boulder. http://www.colorado.edu/physics/EducationIssues/cts/
Pollock S., Passante G., Sadaghiani H.: Adaptable Curricular Exercises for Quantum Mechanics. Součást serveru PhysPort. https://www.physport.org/curricula/ACEQM/index.cfm
a další dle pokynů vedoucí práce
Preliminary scope of work
Bakalářská práce naváže na dvě podobné již řešené práce. Cílem práce bude vytvořit sekvence úloh, k jejichž řešení či kontrole vlastního řešení lze využít dostupné aplety. Práce bude cílit na základní postuláty QM. Východiskem budou již počeštěné aplety z kolekce QuVis (http://fyzweb.cz/materialy/kvantovka/applety.php), ale mohou být dolněny dalšími vhodnými interaktivními prvky.


Pozn.: Před přihlášením se k práci je nutná osobní konzultace s vedoucí práce, na které budou vyjasněny detaily zadání.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html