Motivace pedagogů k práci v lesních mateřských školách
Thesis title in Czech: | Motivace pedagogů k práci v lesních mateřských školách |
---|---|
Thesis title in English: | Teachers' motivation to work in forest kindergartens |
Key words: | Lesní mateřská škola, předškolní vzdělávání, učitel, motivace, rozhovor |
English key words: | Forest kindergarten, preschool education, teacher, motivation, interview |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Type of assignment: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 18.01.2022 |
Date of assignment: | 18.01.2022 |
Date and time of defence: | 06.09.2022 08:30 |
Venue of defence: | M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101 |
Date of electronic submission: | 10.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2022 |
Course: | Bachelor thesis (OSZD004MS) |
Reviewers: | Mgr. Petra Ristić |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude věnovat předškolnímu vzdělávání v lesních mateřských školách se zaměřením na motivaci pedagogů pracovat v těchto institucích. V teoretické části bude nastíněn vznik lesních mateřských škol u nás i ve světě, jejich současný vývoj a legislativní podmínky v České republice. Práce se zaměří na pedagogickou koncepci lesních mateřských škol. Pozornost bude věnována obecné charakteristice osobnosti učitelů v mateřských školách i specifikům práce pedagoga v zařízeních implementujících lesní pedagogiku.
Teoretická část poskytne východiska pro zpracování empirické části, jejímž cílem bude prostřednictvím rozhovorů zjistit, jaké jsou motivace pedagogů lesních mateřských škol a lesních klubů působit jako učitel v těchto alternativních typech mateřských škol v porovnání s předškolním vzdělávání v běžných mateřských školách. Výzkum bude realizován pomocí hloubkových rozhovorů s pedagogy v LMŠ a v lesních klubech. Data budou analyzována pomocí otevřeného a tematického kódování v rámci kvalitativního výzkumného paradigmatu. |
References |
KNIGHT, Sara. Forest School and Outdoor Learning in the Early Years. London: SAGE Publications Ltd, 2013. ISBN 978-1-4462-5530-8.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4. SVOBODOVÁ, Eva a kol. Osobnost předškolního pedagoga. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1243-0. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠMELOVÁ, Eva a Alena NELEŠOVSKÁ. Učitel mateřské školy v reflexi současných proměn. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2272-5. VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický průvodce pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. 2. vyd. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2012. ISBN 978-80-7212-593-7. VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Školka blízká přírodě: příručka předškolního vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Praha: Asociace lesních mateřských škol, 2012. ISBN 978-80-260-4141-2. VRÁNOVÁ, Šárka a Josef KUBÍK. Motivace učitelů – vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců v neřídících pozicích. Žilina: Georg, 2014. ISBN 978-80-8154-099-8. |