Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 381)
Thesis details
   Login via CAS
Úlohy typu PISA podpořené fyzikálním experimentem
Thesis title in Czech: Úlohy typu PISA podpořené fyzikálním experimentem
Thesis title in English: PISA-like tasks supported by a physics experiment
Key words: PISA|přírodovědecká gramotnost|fyzikální experiment|výuka fyziky
English key words: PISA|scientific literacy|physics experiment|physics teaching and learning
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.12.2021
Date of assignment: 20.12.2021
Confirmed by Study dept. on: 05.01.2022
Date and time of defence: 05.06.2024 08:00
Date of electronic submission:02.05.2024
Date of submission of printed version:03.06.2024
Date of proceeded defence: 05.06.2024
Opponents: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
1. Seznámit se s mezinárodním šetřením PISA. Provést rešerši uvolněných úloh, které jsou v oblasti přírodovědné gramotnosti v tomto šetření využívány, a seznámit se s typickou podobou těchto úloh.
2. Vytipovat z uvolněných úloh ty, jejichž řešení lze ověřit provedením fyzikálního experimentu nebo pomocí práce s daty fyzikálního charakteru; další úlohy tohoto typu ve spolupráci s vedoucím práce navrhnout.
3. Vytvořené úlohy a všechny navržené experimenty nechat připomínkovat učiteli z praxe.
4. Ověřit použitelnost úloh v kombinaci s pokusy v reálné výuce. Vzniklé materiály dle uvážení publikovat.
References
Blažek, R. a kol: Publikace s uvolněnými úlohami z mezinárodního šetření PISA. Praha: Česká školní inspekce, 2019. Dostupné online: http://www.csicr.cz/html/2019/PISA_2015_uvolnene_ulohy_r/html5/

Česká školní inspekce: Mezinárodní šetření PISA. Dostupné online: https://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/PISA

Mandíková, D., Houfková, J. a kol.: Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Praha: Česká školní inspekce, 2012.

OECD: PISA Test. Dostupné online: https://www.oecd.org/pisa/test/

OECD: PISA Released Items - Science. Dostupné online: https://www.oecd.org/pisa/38709385.pdf

Další literatura na základě domluvy s vedoucím práce.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html