Spolupráce učitele s rodinou v primární škole
Thesis title in Czech: | Spolupráce učitele s rodinou v primární škole |
---|---|
Thesis title in English: | Teacher's cooperation with the family in primary school |
Key words: | Učitel, rodič, spolupráce, komunikace – on-line, Začít spolu |
English key words: | Teacher, parent, cooperation, online communication, Start togheter |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 07.11.2021 |
Date of assignment: | 07.11.2021 |
Date and time of defence: | 18.05.2022 08:30 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 19.04.2022 |
Date of proceeded defence: | 18.05.2022 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Petra Vallin, Ph.D. |
Guidelines |
Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou spolupráce a komunikace mezi tripartitou učitel – rodič - žák v primární škole. Teoretická část charakterizuje instituci rodiny a školy, popisuje jejich vztahy a vzájemné působení na dítě v souvislosti s vývojem společnosti, jejím pohledem na dítě, jeho výchovu a vzdělávání. Zabývá se podporou dítěte v rozvíjení jeho klíčových kompetencí (tj. schopnost komunikovat, učit se učit, řešit problémové situace, dokázat se hodnotit). Nabízí také pohled na vzájemnou anticipaci rodičů a učitele, na jejich vztahové role. Současné nové formy pedagogické komunikace pak představují nedílnou součást práce – autorka se podrobně zabývá významnými odlišnostmi v osobních a online konzultacích, vyhodnocuje jejich přínos a úskalí pro všechny zúčastněné strany. V závěru teoretické části je představen vzdělávací program Začít spolu jako příklad výchovy orientované na dítě a na partnerský vztah učitelů a rodičů. Praktická část se zabývá hodnocením spolupráce mezi učitelem a rodiči v konkrétní třídě. Autorka na příkladech z vlastní praxe představuje formy a způsoby komunikace. Zaměřuje se na konzultace tripartity v osobním i online prostoru. Na základě dotazníků a rozhovorů s rodiči pak analyzuje, zda je tato spolupráce přínosná a zda vede k efektivnímu naplňování výchovně-vzdělávacího cíle. |
Preliminary scope of work |
Rešerše domácí i zahraniční literatury
Sběr výzkumných dat |
Preliminary scope of work in English |
Search of domestic and foreign literature
Collection of research data |