Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Thesis title in Czech: | Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví |
---|---|
Thesis title in English: | Further professional education and development of managers in construction |
Key words: | další profesní vzdělávání, řízení lidských zdrojů, podnikové vzdělávání a trénink, lidský kapitál, vzdělávání a rozvoj manažerů, stavebnictví |
English key words: | further professional education, human resource management, employee development, human capital, training and development of managers, construction |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Supervisor: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 21.10.2020 |
Date of assignment: | 21.06.2021 |
Date and time of defence: | 16.05.2022 07:30 |
Venue of defence: | Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna |
Date of electronic submission: | 17.04.2022 |
Date of proceeded defence: | 16.05.2022 |
Course: | Diploma Thesis Defence (OSZD005AN) |
Opponents: | PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA |
Award: | Thesis was put forward for an award |
Guidelines |
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
|
References |
ARMSTRONG, Michael, 2014. Handbook of Human Resource Management Practice. 13th ed. London: Kogan Page. 680 p. ISBN 978-0749469641.
ARMSTRONG, Michael, 2007. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada. 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3. BUŠINA, František, 2014. Personální management ve stavebnictví: problém člověka ve stavebnictví. Praha: Wolters Kluwer. 319 s. ISBN 978-80-7478-455-2. FOLWARCZNÁ, Ivana, 2010. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. 238 s. ISBN 978-80-247-3067-7. KOUBEK, Josef, 2015. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press. 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8. KUBEŠ, Marián, SPILLEROVÁ, Dagmar a Roman KURNICKÝ, 2004. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada. 183 s. ISBN 80-247-0698-9. KURSCH, Martin a Jaroslav VETEŠKA, 2019. Research on the use of talent management, depending on the size and form of organizations. In 6th SWS International Scientific Conferences on Social Sciences 2019. Conference Proceedings, Albena, Bulgaria, vol. 6, Issue 2, pp. 715-722. ISBN 978-619-7408-92-8. ISSN 2682-9959. DOI: 10.5593/SWS.ISCSS.2019.2. PORTÁL ESTAV.CZ (https://www.estav.cz/cz/o-portalu-estav-cz) PROKOPENKO, Joseph a kol, 1996. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada, 1996. 631 s. ISBN 80-7169-250-6. PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA, 2014. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4. ŠIKÝŘ, Martin, 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualiz. a dopln. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5870-1. TURECKIOVÁ, Michaela, 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada. 168 s. ISBN 80-247-0405-6. VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. 319 s. ISBN 978-80-262-1026-9. VETEŠKA, Jaroslav (ed.), 2020. Vzdělávání dospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu = Adult Education 2019 – in the context of professional development and social capital : proceedings of the 9th International Adult Education Conference : 11-12 December 2019, Prague. Praha: Česká andragogická společnost. 379 s. ISBN 978-80-906894-8-0. ISSN 2571-3841. ISSN 2571-385X. VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ, 2020. Kompetence ve vzdělávání a profesním rozvoji. Praha: Česká andragogická společnost. 171 s. ISBN 978-80-907809-5-8. VODÁK, Jozef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ, 2011. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8. VOJTOTIČ, Sergej, 2011. Koncepce personálního řízení a řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 192 s. ISBN 978-80-247-3948-9. |
Preliminary scope of work |
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit.
Cíl práce: Charakterizovat a analyzovat možnosti dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací program odrážející zahraniční trendy. Dále bude vytvořen kompetenční profil projektového manažera ve stavebnictví a manažera stavební výroby. Metody výzkumu: Kombinace kvalitativní a kvantitativní metodologie – smíšený design. Dotazování (řízené polostrukturované rozhovory, nestandardizovaný dotazník); komparativní a obsahová analýza. Návrh osnovy: Úvod I. Teoretická část Požadavky a role manažera ve stavebnictví Teorie řízení lidských zdrojů a lidského kapitálu Management změny a management rizika Význam, teorie a styly učení manažerů Profesní kompetence manažerů Další vzdělávání a rozvoj manažerů Sebevzdělávání a seberozvoj manažerů II. Praktická část Výzkum ve středně velké stavební organizaci Charakteristika managementu vybrané organizace Výzkumný cíl, časový harmonogram Interpretace a analýza získaných dat Shrnutí a diskuze Závěr Seznam použitých informačních zdrojů Přílohy |
Preliminary scope of work in English |
The diploma thesis deals with the issue of further professional education and development of managers in the field of construction. Based on the analysis of the specifics of managerial work in this sector, an educational (development) program reflecting foreign trends will be designed. The key professional competencies of managers will be modeled with an emphasis on controlling in construction (costs, planning, reporting, financial management of the company, strategy, risk management and change management) and resource management. The task of managers is to identify such resources, incl. talented workers. Art is then to use these precious resources, which are difficult to imitate and substitute, effectively. The resource-based approach emphasizes, like human capital theory, that investing in people increases an individual's value to the organization. This is related to the assumption that a company achieves lasting prosperity and competitive advantage when it has top specialists that the competition cannot so easily acquire or replace. |