Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Studium sítí typu LSTM na datech z přírodních věd
Thesis title in Czech: Studium sítí typu LSTM na datech z přírodních věd
Thesis title in English: Study of LSTM networks on natural sciences data
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language:
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: prof. RNDr. Ing. Martin Holeňa, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.10.2021
Date of assignment: 01.10.2021
Confirmed by Study dept. on: 26.04.2022
Guidelines
Koncepce LSTM sítí byla poprvé publikována v r. 1997 a od té doby byla navržena celá řada jejich variant. Většinou ale byly zkoumány a porovnávány v kontextu úloh a dat ze zpracování jazyka. Navržená diplomová práce by se naproti tomu měla LSTM sítěmi zabývat v kontextu úloh z přírodních věd. K tomu účelu by měly být důležité varianty LSTM sítí studovány a porovnávány na reálných datech týkajících se růstu krystalů.
References
viz https://www.cs.cas.cz/~martin/diplomka60.html
Preliminary scope of work
Mezi moderními umělými neuronovými sítěmi (tzv. hlubokými), které přispěly k velkému rozvoji strojového učení v posledních 15 letech, patří k nejúspěšnějším sítě typu LSTM (long short-term memory). Nejčastěji se používají při zpracování jazyka, a to jak psaného textu, tak mluvené řeči. Jde o sítě rekurentní, zpracovávané signály se tedy do některých vrstev sítě s určitým zpožděním vrací. Velkým pokrokem LSTM sítí ve srovnání se staršími typy rekurentních síti je, že dokáží zabránit vymizení gradientu v důsldku rekurentního výpočtu. Aby toho bylo dosaženo, probíhají somatické operace v rekurentních vrstvách sítě nikoliv jako sekvence atomických operací, ale paralelně v různých částech strukturovaných buněk, které v těchto vrstvách nahrazují tradiční neurony umělých neuronových sítí.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html