Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 372)
Thesis details
   Login via CAS
Chemie jako součást integrované výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy
Thesis title in Czech: Chemie jako součást integrované výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy
Thesis title in English: Chemistry as part of integrated science education at 6th grade of elementary school
Key words: výuka chemie na základní škole, integrovaná výuka přírodovědných předmětů, Rámcový vzdělávací program
English key words: lower secondary chemistry education, integrated teaching of science subjects, Framework Educational Program for Lower Secondary Education
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Supervisor: prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 16.08.2021
Date of assignment: 16.08.2021
Date and time of defence: 06.09.2022 00:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R201, 201, seminární místnost chemie, 2. patro, vpravo
Date of electronic submission:20.08.2022
Date of proceeded defence: 06.09.2022
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá v teoretické části historickým vývojem a současnými trendy ve výuce přírodovědných předmětů z hlediska jejich integrace v České republice a v zahraničí. V praktické části se zaměřuje na popis návrhu a realizace integrovaného projektu výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy. Konkrétně jde o pojetí výuky chemie v prvním roce integrovaného přírodovědného vzdělávání na základní škole a o ilustraci způsobu dosahování vybraných očekávaných výstupů v rámci vzdělávacího oboru Chemie, vzdělávací oblasti Člověk a příroda dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
References
Podroužek, L., 2002. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi, Plzeň: Fraus.
Hejnová, E., 2013. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na základních školách v českých zemích – minulost a současnost. Scientia in educatione, 2(2). Available at: https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/24.
Dvořák, D., Holec, J. & Dvořáková, M., 2018. Kurikulum školního vzdělávání: zahraniční reformy v 21. století, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
MŠMT, 2017. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Praha. Available at: http://www.nuv.cz/file/4986/.
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zabývá v teoretické části historickým vývojem a současnými trendy ve výuce přírodovědných předmětů z hlediska jejich integrace v České republice a v zahraničí. V praktické části se zaměřuje na popis návrhu a realizace integrovaného projektu výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy. Konkrétně jde o pojetí výuky chemie v prvním roce integrovaného přírodovědného vzdělávání na základní škole a o ilustraci způsobu dosahování vybraných očekávaných výstupů v rámci vzdělávacího oboru Chemie, vzdělávací oblasti Člověk a příroda dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Preliminary scope of work in English
The theoretical part of this bachelor's thesis deals with the historical development and current trends in teaching science subjects regarding their integration in the Czech Republic and abroad. The practical part focuses on describing the design and implementation of an integrated project of teaching science subjects in the 6th grade of elementary school. Specifically, it concerns a concept of teaching chemistry in the first year of integrated science education at lower secondary education and an illustration of how to achieve selected expected outcomes in the Chemistry subject, educational area Man and Nature, according to the Framework Educational Program for Lower Secondary Education.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html