Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Řízení rizik ve školském prostředí
Thesis title in Czech: Řízení rizik ve školském prostředí
Thesis title in English: Risk management in the school environment
Key words: Lidský faktor, management kvality, motivace, řízení rizik, řízení změny školské prostředí
English key words: Human factor, change management, motivation, quality management, risk management, school environmentt
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Supervisor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 02.11.2020
Date of assignment: 14.06.2021
Date and time of defence: 16.05.2022 08:00
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Date of electronic submission:05.03.2022
Date of proceeded defence: 16.05.2022
Course: Diploma Thesis Defence (OSZD004SM)
Opponents: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
 
 
 
Award:Thesis was put forward for an award
Guidelines
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
References
Organizace a struktura vzdělávacího systému [online]. [vid. 2021-01-16] Dostupné z: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/organisation-education-system-and-its-structure-21_cs
Metodologie provedení analýzy rizik a zpracování Katalogu rizik, Příloha č. 1 Příkazu ministra č. 2/2015 [online]. © 2013-2020 MŠMT [vid. 2021-03-10]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/34666/
MIKULÁŠTÍK, M., 2015. Manažerská psychologie. Vydání 3. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9836-3 (e-Pub). Dostupné z: https://www.bookport.cz/e-kniha/manazerska-psychologie-383075/
PISA in Focus #92 – How is students´motivation related to their performance and anxiety? [online]. © OECD 2019 [vid. 2021-01-23]. Dostupné z: https://read.oecd-ilibrary.org/education/how-is-students-motivation-related-to-their-performance-and-anxiety_d7c28431-en#page1
Prioritise and minimise: Risk management for schools [online]. © 2021 Every [vid. 2021-01-23] Dostupné z: http://www.theeverydirectory.com/wp-content/uploads/2015/09/Prioritise-and-Minimise-Risk-Management-for-Schools.pdf
PRŮCHA, J., 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
PRŮCHA, J. a J. VETEŠKA, 2014. Andragogický slovník. 2., aktualizované a rozšířené znění. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4748-4.
SMEJKAL, V. a K. RAIS, 2013. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4644-9.
TURECKIOVÁ, M., 2007. Klíč k účinnému vedení lidí. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-6207-4 (ePub). Dostupné z: https://www.bookport.cz/e-kniha/klic-k-ucinnemu-vedeni-lidi-383169/
VEBER, J. et al., 2014. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktual. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-274-1.
VETEŠKA, J., 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9.
Preliminary scope of work
Abstrakt (ČJ):
Bakalářská práce nesoucí název Řízení rizik ve školském prostředí se zabývá řízením rizik ve školském prostředí. Teoretická východiska zahrnují představení vzdělávacího systému České republiky včetně jeho hlavních rysů a vzdělávací politiky. Řízení rizik je popsáno v širším kontextu z pohledu odborné literatury. Následně jsou rizika pojednána s ohledem na specifika školského prostředí s legislativním ukotvením. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou zjišťována rizika, která ředitelé škol vnímají jako klíčová, nejzávažnější, přijímaná opatření k řízení rizik, bariéry v řízení rizik apod. Na základě výstupů z obdržených dat jsou formulována doporučení, která mohou vést ke zkvalitnění systému řízení rizik v souladu se stanoveným cílem práce.

Cíl práce:
Cílem práce je zjistit, jaká rizika považují ředitelé základních a středních škol za klíčová s ohledem na kvalitu školy a jakým způsobem přistupují k řízení rizik.

Metody výzkumu:
K výzkumnému šetření bude použita metoda deskriptivního kvantitativního výzkumu s využitím elektronického dotazníku.

Návrh osnovy:
Úvod
1 Vzdělávací systém a vzdělávací politika ČR
2 Řízení rizik
3 Rizika specifická pro školské prostředí
4 Metodologie výzkumného šetření
5 Vlastní výzkumné šetření
6 Návrhy a doporučení
Závěr
Preliminary scope of work in English
The bachelor's thesis entitled Risk Management in the School Environment deals with risk management in the school environment. Theoretical background includes an introduction to the educational system of the Czech Republic, including its main features and educational policy. Risk management is described in a broader context from the perspective of the literature. Subsequently, the risks are discussed with regard to the specifics of the school environment with legislative anchoring. Through a questionnaire survey, risks are identified that school principals perceive as key, most serious, measures taken to manage risks, barriers to risk management, etc. Based on the outputs of the data received, recommendations are formulated that can lead to improved risk management system in accordance with the aim of the work.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html