Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Doplněk - komparace odborného a školského pojetí
Thesis title in Czech: Doplněk - komparace odborného a školského pojetí
Thesis title in English: Complement - The Comparison of Academic and School Conception
Key words: český jazyk, doplněk, komunikačně pojatá výchova, konstruktivismus, výuka doplňku, návrh lekcí
English key words: Czech language, complement, communicative teaching, constructivism, teaching of complement, lesson plans
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Supervisor: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 27.05.2021
Date of assignment: 27.05.2021
Date and time of defence: 07.09.2023 08:30
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R216, 216, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:10.07.2023
Date of proceeded defence: 07.09.2023
Course: Diploma Thesis (OSZD005)
Opponents: doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc.
 
 
 
Guidelines
Student provede samostatnou rešerši odborných zdrojů a sestaví databázi literatury.
Provede excerpci literatury pro teoretickou a metodologickou část a vyvodí závěry ve vztahu k práci.
Práce bude podrobena důkladné jazykové a formální korektuře.
Student provede důkladnou kontrolu citačního aparátu.
Diplomant zodpovídá za to, že veškerá použitá literatura je řádně citována v textu a v seznamu literatury.
References
Čechová, M., Styblík, V. (1998). Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a pro studenty učitelství. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství.
Daneš, František, a kol. (1987). Mluvnice češtiny III. Praha: Academia.
Grepl, M., Karlík, P. (1986). Skladba spisovné češtiny. SPN, Praha.
Grepl, M., Karlík, P. (2008). Skladba češtiny. Olomouc: Votobia
Grepl, M., Karlík, P. (1998). Skladba češtiny. Olomouc: Votobia.
Hirschová, M. (1993). Postavení tzv. doplňku ve stavbě věty a v soustavě větných členů. In Komenda, S. (ed.), Studia Bohemica 6, 71–75.
Mátlová, V. & Štěpáník, S. (2020). Kognitivně-komunikační pojetí výuky českého jazyka na střední škole. In Greger, D., Simonová, J., Chvál, M. & Straková, J. ed., Když výzkum mění praxi: deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu (s. 111–126) Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Dostupné online: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2021/01/Kdyz_vyzkum_meni_praxi_text_knihy.pdf
Panevová, J. a kol. (2014):Mluvnice současné češtiny 2. Praha: Karolinum
Příruční mluvnice češtiny (1995). Praha, NLN.
Svoboda, K. (1969). Poznámky k problematice doplňku. SaS 30, 309–320.
Šmejkalová, M. (2015). Didaktika českého jazyka. In Stuchlíková, I., Janík, T. & Beneš, Z. et al. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy (s. 17–40). Brno: Masarykova univerzita.
Štěpáník, S. (2018/2019). Kognitivně-komunikační princip jako základní východisko výuky českého jazyka: Communicative and Functional Principles as a Ground for Teaching Czech. Český jazyk a literatura. 1950-, 69(5), 214-223.
Štěpáník, S. (2019). Společné výzvy, společná řešení, společné prespektivy – závěr. In Štěpáník, S., Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi. (s. 212–218) Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
Štěpáník, S. (2019). Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi. Praha: Karolinum.
Štěpáník, S. (2020a) Konstruktivistické a kognitivně-komunikační paradigma jako východisko koncepce výuky českého jazyka: A constructivist and cognitive-communicative paradigm as the basis of the conception of Czech language instruction. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi.70(1), 5-28.
Štěpáník, S. (2020b). Výuka češtiny mezi tradicí a inovací. Praha: Academia.
Uličný, O. (1969). K syntaktické a transformační charakteristice doplňku. SaS 30, 11–22.
Uličný, O. (1970). Ještě k pojetí doplňku. SaS 31, 271–278.
Preliminary scope of work
Prostudování možných informačních zdrojů.
Vymezení výzkumného problému a stanovení cílů.
Stanovení a příprava výzkumných nástrojů.
Realizace výzkumu, analýza získaného materiálu, vyvození závěrů.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html