Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Webová aplikace: Testování studentů s využitím adaptivních testovacích metod
Thesis title in Czech: Webová aplikace: Testování studentů s využitím adaptivních testovacích metod
Thesis title in English: Web Application: Testing of students using adaptive evaluation methods
Key words: automatické generování testů|počítačové adaptivní testování|testování studentů|webová aplikace
English key words: automatic test generation|computerized adaptive testing|student testing|web application
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.05.2021
Date of assignment: 14.05.2021
Confirmed by Study dept. on: 01.06.2021
Date and time of defence: 10.09.2021 09:00
Date of electronic submission:22.07.2021
Date of submission of printed version:22.07.2021
Date of proceeded defence: 10.09.2021
Opponents: Mgr. Lenka Forstová
 
 
 
Guidelines
Cílem této práce je vyvinout webovou aplikaci, která umožní snadné vytváření, správu, zadávání a vyhodnocování testů určených k evaluaci znalostí studentů učitelem. Zvláštní zřetel bude brán na implementaci možností adaptivního testování, tedy individualizaci zadávaných testů podle průběžných odpovědí studentů. Jednotlivé otázky pro dané testy budou kategorizovány. Webová aplikace bude obsahovat dvě rozhraní - pro učitele a také pro studenty. V rámci realizace práce budou sesbírány od učitelů informace o jejich potřebách a požadavcích na obdobný software, které budou reflektovány během vývoje.
Bakalářská práce navazuje na ročníkový projekt. Výsledná aplikace bude splňovat následující požadavky:

⦁ projektu bude předcházet analytická část, v rámci které proběhne identifikace potřeb učitelů. V rámci pozdější fáze vývoje proběhne také
evaluace uživatelské přívětivosti vzniklé aplikace u cílové skupiny a reflexe zpětné vazby.
V rámci učitelské části:
⦁ bude možné vytvářet, editovat a odebírat skupiny uživatelů
⦁ bude možné vytváření, editace a odebírání kvízů; zároveň bude možné zadávat kvízy studentům
⦁ vznikne základní rozhraní pro správu testů, kde bude možné volit mezi klasickým a adaptivním testem
⦁ bude možné nechat si test vygenerovat z vybrané sady otázek
⦁ bude možné vygenerovat testy z daných okruhů pro každého studenta individuálně
⦁ následně vygenerovaný kvíz bude možné upravovat – přidávat, odebírat, měnit uzavřené otázky s možnostmi odpovědí
⦁ bude možnost procházet zadávané otázky v bance otázek
⦁ bude existovat filtr otázek, pomocí kterého bude možné prozkoumávat otázky na základě předmětů nebo tagů
⦁ bude existovat globální banka otázek, ve které budou otázky sdílené mezi učiteli
⦁ bude možné sdílet vlastní otázky s ostatními učiteli
⦁ bude možné do kvízu přidat otázky z privátní nebo globální banky
⦁ bude možné základní nastavení profilu (avatar, kontakt, popis)
⦁ bude implementována podpora otevřených otázek

V rámci studentské části:
⦁ budou studenti mít přístup ke skupinám, do kterých patří
⦁ budou studenti mít možnost vyplňovat zadané testy
⦁ budou studenti vidět své hodnocení po dokončení testu
⦁ budou studenti moci základně nastavit svůj profil (avatar, kontakt, popis)
References
JELÍNEK, Martin, Petr KVĚTON a Dalibor VOBOŘIL. Testování v psychologii: teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3515-3.
LOCKHART, Josh. Modern Php: new features and good practices. Sebastopol CA: O’Reilly Media, 2015. ISBN 978-1-491-90501-2.
MCKILLUP, Steve. Statistics Explained: An Introductory Guide for Life Scientists (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 2011.
ROMER, Michael. PHP Persistence: Concepts, Techniques and Practical Solutions with Doctrine. Munster, Nordrhein-Westfalen, Germany: Apress, 2016. ISBN 978-1-4842-2559-2.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html