Didaktické zpracování tématu struktura společnosti v rámci občanského a společenskovědního základu na středních školách
Thesis title in Czech: | Didaktické zpracování tématu struktura společnosti v rámci občanského a společenskovědního základu na středních školách |
---|---|
Thesis title in English: | Didactic elaboration the topic structure of society in the social sciences at upper secondary school |
Key words: | analýza, konstruktivismus, kurikulum, sociální třída, struktura společnosti |
English key words: | analysis, constructivism, curriculum, social class, structure of society |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF) |
Supervisor: | Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 11.02.2021 |
Date of assignment: | 11.04.2021 |
Date and time of defence: | 24.05.2021 09:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R208, 208, 2. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 17.04.2021 |
Date of proceeded defence: | 24.05.2021 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD005) |
Opponents: | PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D. |
Guidelines |
Práce představí zakotvení tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a analyzuje jeho rozpracování ve vybraných školních vzdělávacích programech a učebnicích. Představí pojetí tématu ve vybraných zahraničních kurikulech vyšší sekundární školy a porovná je s naší vzdělávací praxí. S využitím podnětů ze zahraničí a výsledků výzkumů české společnosti navrhne vlastní vyučovací postup pro střední školy. |
References |
DVOŘÁK, Dominik, Jakub HOLEC a Michaela DVOŘÁKOVÁ. Kurikulum školního vzdělávání: zahraniční reformy v 21. století. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-017-6.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 2013. ISBN 978-80-257-0807-1. KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 9788073675714. KOLÁŘOVÁ, Marta a Kateřina VOJTÍŠKOVÁ. Vnímání a utváření sociálních distancí a třídních nerovností v české společnosti. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2008. ISBN 978-80-7330-155-2. PROKOP, Daniel. Slepé skvrny: o chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti. Druhé, rozšířené vydání. Brno: Host, 2020. ISBN 978-80-275-0308-7. PROKOP, Daniel, Paulína TABERY a Martin BUCHTÍK, ed. Rozděleni svobodou. Česká společnost po 30 letech. Praha: Radioservis, a.s., 2019. ISBN 978-80-88286-08-0. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7. ŠAFR, Jiří. Životní styl a sociální třídy: vytváření symbolické kulturní hranice diferenciací vkusu a spotřeby. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2008. ISBN 978-80-7330-154-5. HAMPLOVÁ, Dana a Tomáš KATRŇÁK, ed. Na vzdělání záleží: jak vzdělanostní rozdíly ovlivňují osudy lidí v české společnosti. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2018. Sociologická řada. ISBN 978-80-7325-457-5. |