Souvislost strategie zvládání nudy a postoje ke školním předmětům
Thesis title in Czech: | Souvislost strategie zvládání nudy a postoje ke školním předmětům |
---|---|
Thesis title in English: | The strategic context of coping with boredom and attitude to school subjects |
Key words: | nuda; coping; motivace; postoje k předmětům |
English key words: | boredom; coping; motivation, attitude to school subjets |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Type of assignment: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Supervisor: | doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 04.03.2021 |
Date of assignment: | 04.03.2021 |
Date and time of defence: | 09.09.2021 08:00 |
Date of electronic submission: | 12.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2021 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
Reviewers: | PhDr. Lidmila Valentová, CSc. |
Guidelines |
Bakalářská práce bude zaměřena na prožívání nudy u žáků na druhém stupni základní školy (sedmé a osmé ročníky). Zmapován bude nejen výskyt nudy a hlavní žákovské strategie zvládání nudy (boredom coping), ale i žákovský postoj k těmto předmětům (obliba předmětu, obtížnost předmětu, význam předmětu, míra nudy v předmětu). Hlavním cílem práce bude hledat souvislosti mezi výskytem nudy v jednotlivých předmětech a postoji žáků k těmto předmětům, tedy mezi postojem k předmětu a volbou copingové strategie. Práce bude využívat převážně kvalitativní metodologie. V této práci je uvažováno o využití dotazníků BPSSS, CBS a dotazníku postojů ke školním předmětům. |
References |
Pavelková, I., Hrabal, V. (2010. Jaký jsem učitel. Praha: Portál. Pavelková, I. (2002). Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový fakteor v žákovské motivaci. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Krykorková, H., Váňová, R. (2010). Učitel v současné škole. Karolínum. Nett, U.E., Goetz, T., Daniels, L. M. (2010). What to do when feeling boredom: Students´ strategies for coping with boredom. Learning and Individuál Differences, 20 (6), 626-638. Pekrum, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumpions, corollaries, and omplications for education research and practice. Educational psychology review, 18 (4), 315-341. |