Artificial Intelligence for Real-time Strategy Games
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence v real-time strategiích |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence for Real-time Strategy Games |
Key words: | strategické hry v reálném čase|evoluční algoritmy|genetické programování|neuroevoluce|NEAT |
English key words: | real-time strategy|evolutionary algorithms|genetic programming|neuroevolution|NEAT |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 22.02.2021 |
Date of assignment: | 22.02.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 03.03.2021 |
Date and time of defence: | 02.09.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 21.07.2021 |
Date of submission of printed version: | 22.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 02.09.2021 |
Opponents: | Mgr. Roman Neruda, CSc. |
Guidelines |
Moderní hry jsou zajímavým prostředím pro vývoj umělé inteligence. Poskytují relativně složitá prostředí, ve kterých je nutné se rychle rozhodovat. Real-time strategické hry potom přidávají jako další zkomplikování problému to, že je potřeba koordinovat chování mnoha postav na několika úrovních. Na nejvyšší úrovni je potřeba se strategicky rozhodovat (např. zda se více věnovat získávání zdrojů, nebo budování armády), na nízké úrovni je potřeba koordinovat chování celé řady jednotek.
Studentka prostuduje literaturu týkající se evolučních algoritmů a umělé inteligence ve hrách. Následně se pokusí (především pomocí evolučních algoritmů) vytvořit umělou inteligenci, která bude schopná hrát real-time strategickou hru. Jako vhodný model jednoduché real-time strategie může být použit například framework microRTS. Vytvořené umělé inteligence budou porovnány nejen mezi sebou ale i proti existujícím umělým inteligencím. |
References |
[1] Ontanón, Santiago. "The combinatorial multi-armed bandit problem and its application to real-time strategy games." In Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, vol. 9, no. 1., 2013.
[2] Michalewicz, Zbigniew, and David B. Fogel. "How to solve it: modern heuristics." Springer Science & Business Media, 2013. [3] Barriga, Nicolas A., Marius Stanescu, and Michael Buro. "Game tree search based on nondeterministic action scripts in real-time strategy games." IEEE Transactions on Games 10, no. 1: 69-77. IEEE, 2017 [4] Ontanón, Santiago. "Informed monte carlo tree search for real-time strategy games." In 2016 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (CIG), pp. 1-8. IEEE, 2016. |