Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Artificial Intelligence for Real-time Strategy Games
Thesis title in Czech: Umělá inteligence v real-time strategiích
Thesis title in English: Artificial Intelligence for Real-time Strategy Games
Key words: strategické hry v reálném čase|evoluční algoritmy|genetické programování|neuroevoluce|NEAT
English key words: real-time strategy|evolutionary algorithms|genetic programming|neuroevolution|NEAT
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.02.2021
Date of assignment: 22.02.2021
Confirmed by Study dept. on: 03.03.2021
Date and time of defence: 02.09.2021 09:00
Date of electronic submission:21.07.2021
Date of submission of printed version:22.07.2021
Date of proceeded defence: 02.09.2021
Opponents: Mgr. Roman Neruda, CSc.
 
 
 
Guidelines
Moderní hry jsou zajímavým prostředím pro vývoj umělé inteligence. Poskytují relativně složitá prostředí, ve kterých je nutné se rychle rozhodovat. Real-time strategické hry potom přidávají jako další zkomplikování problému to, že je potřeba koordinovat chování mnoha postav na několika úrovních. Na nejvyšší úrovni je potřeba se strategicky rozhodovat (např. zda se více věnovat získávání zdrojů, nebo budování armády), na nízké úrovni je potřeba koordinovat chování celé řady jednotek.

Studentka prostuduje literaturu týkající se evolučních algoritmů a umělé inteligence ve hrách. Následně se pokusí (především pomocí evolučních algoritmů) vytvořit umělou inteligenci, která bude schopná hrát real-time strategickou hru. Jako vhodný model jednoduché real-time strategie může být použit například framework microRTS. Vytvořené umělé inteligence budou porovnány nejen mezi sebou ale i proti existujícím umělým inteligencím.
References
[1] Ontanón, Santiago. "The combinatorial multi-armed bandit problem and its application to real-time strategy games." In Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, vol. 9, no. 1., 2013.
[2] Michalewicz, Zbigniew, and David B. Fogel. "How to solve it: modern heuristics." Springer Science & Business Media, 2013.
[3] Barriga, Nicolas A., Marius Stanescu, and Michael Buro. "Game tree search based on nondeterministic action scripts in real-time strategy games." IEEE Transactions on Games 10, no. 1: 69-77. IEEE, 2017
[4] Ontanón, Santiago. "Informed monte carlo tree search for real-time strategy games." In 2016 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (CIG), pp. 1-8. IEEE, 2016.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html