Vývoj experimentálních stanovišť pro novou koncepci tématu Optika v Interaktivní fyzikální laboratoři I
Thesis title in Czech: | Vývoj experimentálních stanovišť pro novou koncepci tématu Optika v Interaktivní fyzikální laboratoři I |
---|---|
Thesis title in English: | Development of experimental sets for a new conception of Optics in the Interactive Physics Laboratory I |
Key words: | optika|praktická práce|hands-on experimenty|střední škola |
English key words: | optics|practical work|hands-on experiments|upper secondary school |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | doc. RNDr. Petr Kácovský, Ph.D. |
Author: | Mgr. Tomáš Kopřiva - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 12.01.2021 |
Date of assignment: | 14.01.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 24.02.2021 |
Date and time of defence: | 16.06.2022 08:00 |
Date of electronic submission: | 03.05.2022 |
Date of submission of printed version: | 05.05.2022 |
Date of proceeded defence: | 16.06.2022 |
Opponents: | RNDr. Věra Koudelková, Ph.D. |
Advisors: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Guidelines |
1. Seznámit se s aktuální podobou tématu Optika tak, jak je nyní v Interaktivní fyzikální laboratoři nabízeno žákům SŠ.
2. Seznámit se s typickými miskoncepcemi žáků v optice. 3. Ve spolupráci s vedoucím práce vytipovat převážně kvalitativní pokusy vhodné pro samostatné experimentování žáků. 4. Pro potřeby Interaktivní fyzikální laboratoře připravit formou pracovních listů čtyři až pět experimentálních stanovišť z optiky, každé dimenzované na experimentování v délce cca 30 minut. 5. Otestovat uvedené pracovní listy v prostředí Interaktivní fyzikální laboratoře při návštěvách žáků SŠ, na základě jejich zpětné vazby pracovní listy upravit. 6. Podle časových možností se případně detailněji věnovat porozumění žáků vybraným konceptům z optiky. |
References |
• Rakušan, Z., Votrubcová, Š., Havlíček, J.: Experimentář. IQLANDIA o. p. s., Liberec 2014.
• Machalická, J. (2017). Experimentální sady z optiky pro Interaktivní fyzikální laboratoř. Diplomová práce, MFF UK. • Mandíková, D., Trna, J.: Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Paido, Brno, 2011. • Štyksová, G. (2019).: Aktivity z optiky pro skupinové experimentování žáků. Bakalářská práce, MFF UK. • Vybrané příspěvky ze sborníků konference Veletrh nápadů učitelů fyziky (http://vnuf.cz/sbornik/temata/Optika_(5).html). • Webové stránky science center iQPARK, VIDA, Techmania • Další literatura na základě domluvy s vedoucím práce. |
Preliminary scope of work |
Tato práce je součástí inovace experimentálních stanovišť z optiky pro Interaktivní fyzikální laboratoř. Ve spolupráci s řešitelkou souběžně vypsané práce "Vývoj experimentálních stanovišť pro novou koncepci tématu Optika v Interaktivní fyzikální laboratoři II" vzniknou dva experimentální bloky určené pro samostatné experimentování žáků SŠ. |