Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Náplň práce třídního učitele z pohledu žáků 5. a 9. ročníku ZŠ
Thesis title in Czech: Náplň práce třídního učitele z pohledu žáků 5. a 9. ročníku ZŠ
Thesis title in English: Form teacher’s job description from the point of view of 5th and 9th grade pupils at junior high school
Key words: Třídní učitel, třída, funkce, kompetence, povinnosti
English key words: Form teacher, class, functions, competences, duties
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Supervisor: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 23.10.2020
Date of assignment: 16.06.2021
Date and time of defence: 08.09.2021 14:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Date of electronic submission:29.06.2021
Date of proceeded defence: 08.09.2021
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
I.fáze : vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod.
III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků.
References
Čapek, R. (2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Spousta, V. (1993). Základy výchovné činnosti třídního učitele. Brno: Masarykova univerzita.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2002). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum.
Vališová, A. a kol. (1998). Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum.
Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Vašutová, J. (2002). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.




Preliminary scope of work
Bakalářská práce má charakter převážně empirické povahy. Cílem práce je zjistit a popsat, jak nahlížejí na činnosti a povinnosti třídního učitele žáci 5. a 9. ročníku vybrané ZŠ a jejich třídní učitelé. Z výsledků dotazníkového šetření analyzovat rozdíly v nahlížení na činnosti třídního učitele. Dále pomocí polostrukturovaných rozhovorů s konkrétními třídními učiteli popsat rozdíly, jak na dané činnosti nahlížejí žáci a jak jejich třídní učitelé.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html