Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Marketingová komunikace mobilních her mířená na dětské publikum v prostředí sociálních sítí a mobilních aplikací
Thesis title in Czech: Marketingová komunikace mobilních her mířená na dětské publikum v prostředí sociálních sítí a mobilních aplikací
Thesis title in English: Marketing communication of mobile games directed towards children on social media and mobile apps
Key words: Mobilní hry, mobilní aplikace, marketing mobilních her, social media, reklama cílená na děti
English key words: Mobile games, mobile apps, mobile games marketing, social media, advertising targeting children
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 12.10.2020
Date of assignment: 12.10.2020
Date and time of defence: 16.06.2021 08:00
Venue of defence: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Date of electronic submission:04.05.2021
Date of proceeded defence: 16.06.2021
Opponents: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Tato bakalářská práce se věnuje marketingové komunikaci mobilních her cílené na dětské publiku. První část je zaměřená na téma mobilních her a způsoby jejich inzerce. Také se věnuje vývoji dítěte jako příjemce reklam a legislativní regulací reklam cílené na děti. Praktická část nejdříve určuje možnou kategorizaci reklam na mobilní hry a dále pomocí hloubkových rozhovorů zkoumá, jaké zkušenosti mají děti s tímto trhem. Rozhovor zahrnuje témata jako: nedůvěra v reklamy na mobilní hry, kritika zavádějící komunikace a hodnocení jednotlivých znaků reklam. Cílem práce je odhalit, jaká má tato cílová skupina vztah k marketingové komunikaci mobilních her a následně určit doporučení pro tento trh.
Preliminary scope of work in English
This bachelor’s thesis focuses on marketing communication of mobile games directed towards children. The theoretical part of the thesis focuses on the topic of mobile games and their means of advertisement. It also discusses the development of children as recipients of advertisements and legislature regarding advertisements targeted at children. The practical part firstly determines a possible form of classification of mobile game ads. Then with the usage of in-depth inteviews examines children’s experiences with this market. The topics of the interviews include distrust in mobile game ads, criticism of misleading communication, and evaluation of individual features of these ads. The aim of this thesis is to reveal how the target group relates to the marketing communication of mobile games and then determine recommendations for the mobile games market.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html