Tvorba marketingové strategie ateliéru A8000
Thesis title in Czech: | Tvorba marketingové strategie ateliéru A8000 |
---|---|
Thesis title in English: | Creation of marketing strategy of atelier A8000 |
Key words: | strategický marketing, architektura, A8000, situační analýza, segmentace, strategie, marketingový mix |
English key words: | strategic marketing, architecture, A8000, situation analysis, segmentation, strategy, marketing mix |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR) |
Supervisor: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 12.10.2020 |
Date of assignment: | 12.10.2020 |
Date and time of defence: | 16.09.2021 08:00 |
Venue of defence: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Date of electronic submission: | 17.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 16.09.2021 |
Opponents: | PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. |
URKUND check: | ![]() |
Preliminary scope of work |
Tato bakalářská práce se věnuje tématu strategického marketingu uplatněného v rámci odvětví architektury. Teoretická část nejprve na základě literární rešerše popisuje význam i historii tohoto pojmu. Dále práce detailně vysvětluje, jaké kroky vedou k formulaci marketingové strategie, kdy se zaměřuje také na aspekty, které následují po samotné formulaci strategie. Jednotlivé části tvorby marketingové strategie jsou následně podrobně představeny v rámci situační analýzy, jež je rozdělena na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí. Práce se v rámci vnějšího prostředí soustředí na jednotlivé faktory analýzy SLEPTE a vysvětluje, jaké síly působí v rámci Porterova modelu pěti sil. SWOT analýza následně doplňuje jednotlivé vnější vlivy také o faktory, které mohou působit zevnitř firmy. Nakonec práce objasňuje pojem segmentace, targeting a positioning a seznamuje čtenáře s možnými způsoby tvorby strategie.
Na teoretickou část navazuje praktická část, která je věnována praktickému uplatnění teoretických poznatků na příkladu architektonického ateliéru A8000. Praktická část se nejprve věnuje popisu dané společnosti a následně za využití externích i interních zdrojů naplňuje jednotlivé části tvorby marketingové strategie. Vyvrcholením celé práce je návrh marketingové strategie vycházející z marketingového mixu. |
Preliminary scope of work in English |
This bachelor thesis focuses on the topic of strategic marketing applied in the field of architecture. Based on literature research, the theoretical part describes the definition and history of the concept of strategic marketing. Additionally, this thesis explains what steps need to be taken to formulate a marketing strategy and, also, shows what comes after the formulation of a marketing strategy. Every part of the creation of marketing strategy is then described in detail starting with a situation analysis. The situation analysis is based on evaluating external and internal factors. Firstly, as a part of the external analysis, all factors of the SLEPTE analysis are introduced and then, secondly, the thesis depicts Porter’s five forces analysis. Subsequently, SWOT analysis is defined completing the situation analysis by also describing the internal aspects that might affect the company. Eventually, the theoretical part of the bachelor thesis clarifies the concept of segmentation, targeting, and positioning and presents a theoretical frame of the possible strategies to be used in the practical part.
The practical part of the bachelor thesis focuses on using the theoretical knowledge in practice on a case of an architectonic studio A8000. Initially, the company is introduced and, after that, with the use of internal and external data, the theory is applied to create a marketing strategy. Finally, the author of the bachelor thesis proposes a marketing strategy suitable for this company. |