Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy
Thesis title in Czech: Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy
Thesis title in English: Influence of the project of the educational lesson Applied physical activities on the attitudes of high school students
Key words: APA, tělesné postižení, integrace, postoje
English key words: APA, physical disability, integration, attitudes
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300)
Supervisor: Mgr. Ilona Pavlová, MBA
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 03.07.2020
Date of assignment: 03.07.2020
Date and time of defence: 14.06.2021 11:00
Venue of defence: FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6, P8, E3 -224, Posluchárna TVL
Date of electronic submission:31.05.2021
Date of submission of printed version:31.05.2021
Date of proceeded defence: 14.06.2021
Opponents: doc. PhDr. Pavel Strnad, CSc.
 
 
 
Advisors: PhDr. David Půlpán
PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA
Guidelines
Cílem mé bakalářské práce bylo zjištění postojů studentů třetího ročníku na pedagogickém lyceu, tedy potenciálních budoucích pedagogů k osobám s tělesným postižením, a posun jejich názoru po absolvování online intervence. Jednalo se o program edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit po dobu 2 vyučovacích hodin o délce 45 min.
References
KUDLÁČEK, et al. Paralympijský školní den. Univerzita Palackého, Olomouc. 2008.
KUDLÁČEK, M., JEŠINA, O., JANEČKA, Z. Tělesná kultura. Paralympijské
vzdělávací programy. Univerzita Palackého, Olomouc. 2009.
KUDLÁČEK, Martin. Aplikovaná tělesná výchova. Univerzita Palackého v
Olomouci. 2011.
KUDLÁČEK, Martin; JEŠINA, Ondřej. Integrovaná tělesná výchova, rekreace a
sport. Univerzita Palackého v Olomouci, 2013.
KUDLÁČEK, M. Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní
tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, 2010, 1.1: 33-38.
SRDEČNÝ, V. Vývoj organizace a úspěchy tělesně postižených sportovců u nás
(1961– 2000). In: Národní konference:„Sport v české republice na začátku nového
tisíciletí. 2001. p. 4.
STRAKA, V. Postoje žáků k integrované tělesné výchově. 2007. Diplomová práce,
Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury, Olomouc.
ŠERÁNKOVÁ, P. Integrace žáků s tělesným postižením do běžných škol se
zaměřením na tělesnou výchovu. 2006. Diplomová práce, Univerzita Palackého,
Fakulta tělesné kultury, Olomouc.
ZELENKA, Tomáš; KUDLÁČEK, Martin. Paralympijský sport jako společenský
fenomén Paralympic sport as a social phenomenon. STUDIA SPORTIVA, 2016, 34.
PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. Základy didaktiky sportovních her. 1. vyd. Praha:
Karolinum, 2009. 148 s. ISBN 978-80-246-1694-0.
Preliminary scope of work
Téma inkluze a integrace žáků s postižením je globální řešení otázkou
po mnoho let. Hlavní dilema je neustálá diskuse, co může a je pro společnost
nejprospěšnější s ohledem na lidská práva a rovnost všech jedinců.
V rámci integrace lidí s postižením pohybového aparátu dochází mnoho krát k
problému společností. Z mého pohledu jde o neinformovanost společnosti o tomto
postižení a z toho plyne že společnost není dostatečně připravena na pomoc. Vhledem
na danou problematiku nevědomosti, nemůže dostatečně dojít k vylepšení integrace a
ke zlepšení rovnocennosti jedinců.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html